Nem sokan tudják, de a világ élvonalába tartozó weboldalak, webes szolgáltatások némelyike valójában magyar termék. Bemutatunk két, eddig szinte ismeretlen hazai sikersztorit.
Forrás: [origo] techbázis
Szerző: Vámosi Gergő
"Le merjük fogadni, olvasóink közül szinte bárki fejből fel tudná sorolni az idehaza legnépszerűbb internetes oldalakat, portálokat, amelyeket nap nap után látogat. Sokan azonban meglepődnének, ha azt mondanánk, hogy a világ egyik legnépszerűbb webkamerás oldala, az amerikai hírességek - például Snoop Dogg, Andy Dick, a Jonas Brothers vagy Aston Kutcher - által használt Ustream.tv (ejtsd: júsztrím tíví) Magyarországon "készül".
Pedig így van: a szájt fejlesztői az irodaház óbudai ablakából nem a Szilícium-völgyet övező ormokra, hanem a Hajógyári-szigetre látnak rá - még ha a cégnek van is némi köze a webes startupok Mekkájához. A tőke ugyanis onnan jött, méghozzá nem is kevés: a cég összesen 14 millió dollárt tudhat magáénak különböző amerikai tőkebefektetőktől. ... >>
[...]
Még március derekán hozta a hírt az MTI: a Joobili.com (ejtsd: dzsubili, az angol jubilee, vagyis jubileum, évforduló szóból) nevű magyar startup nyerte el a Seedcamp nevű startup-verseny közép-európai (varsói) fordulójának első díját. Jó volt hallani ugyan a sikerről, de több ismeretlen is volt a képletben: mindaddig ugyanis sem a díjról, sem a díjazottról nem tudtunk semmit. Felkerestük hát a szájt egyik alapítóját, az amerikai származású, de évek óta Budapesten élő és dolgozó Jared Saltert, mesélje el, miről van szó egyáltalán.
Programkereső, kicsit máshogyan
Az általa gondozott, díjnyertes oldal tulajdonképpen egy ötletes turisztikai programajánló: a szájt különlegessége, hogy nem az utazási célpontok, hanem az adott helyen zajló események szerint ad úti célokat, Európa-szerte. "A lényeg itt az, hogy az ember mikor szeretne utazni, nem pedig az, hogy hová" - magyarázza Salter. A dolog a gyakorlatban úgy működik, hogy a felhasználó a nyitólapon egy időszalagon mozgatható csúszka segítségével kiválasztja, mikor van ideje egy kis európai kiruccanásra, majd az Inspire me! gombot megnyomva a Joobili kilistázza, milyen ajánlatai vannak arra az időszakra. A találatok közül azután térkép segítségével vagy országra, az esemény típusára lebontva lehet válogatni, de az oldalon van felhasználói értékelés is. ... >>
[...]
Van ott még pénz, ahonnan erre jött
A fiatal vállalkozó azokat is csak bíztatni tudja, akik most, a válság idején vágnak bele egy új webes projektbe. Ez persze téma volt a Seedcampen is, tudtuk meg tőle, és a nemzetközi megmérettetésen három fontos dologra hívták fel a figyelmüket. "A tanácsadóink azt mondták: először is, még mindig van a dologban pénz. Ha van egy jó ötleted és egy jó csapatod, akkor még mindig juthatsz pénzhez. Nem érdekes, ki mit mond, az esély megvan rá - most csak az a különbség, hogy kevesebb kockázatot vállalnak a befektetők.
Másodszor: legyél költséghatékony. Ebben a környezetben nagyon fontos, hogy a lehető legtöbbet hozd ki a lehető legkevesebb pénzből. Ami a Joobilit illeti, amikor a munkánkról beszámoltam a befektetőknek, le voltak nyűgözve, mert sokkal kevesebből hoztuk össze az oldalt, mint amire eddig számítottak." Egy startupnál ugyanis a befektetők által adományozott, esetenként tekintélyes kezdőtőke legnagyobb része a működés finanszírozására szolgál - akár évekig ebből él meg egy vállalkozás." ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.