Ha csak egy terméket árulunk, viszonylag könnyű helyzetben vagyunk – egyértelmű, hogy miről kell meggyőznünk a látogatókat. Egészen más a helyzet egy webáruházban, ahol sok, akár több ezer terméket is árulhatunk. Ilyenkor a siker egyik kulcsa az, hogy mennyire tudja a vásárló megtalálni a számára optimális termékeket.
Forrás: Webshop Experts Tudástár
Szerző: Zajdó Csaba
"A rengeteg termékünkből biztosan van egy-kettő, melynek megvásárlására rávenni a látogatót viszonylag egyszerű feladat volna - feltéve, ha a a látogató valahogy "eltévedne" ezen termékekig. A mi dolgunk, hogy segítsük a vásárlót a választásban, segítsük a számára optimális megoldás megtalálásában - ezt hívjuk választás segítésnek.
A következőkben bemutatunk 4 hatékony és egyszerű módszert a választás segítésre.
1. módszer: Vevőbarát kategorizálás
A választás egyik legfontosabb eszköze egy hatékony kategorizálás – amihez pedig ismernünk kell a vevőinket. Hogyan gondolkoznak, milyen logika mentén keresik a megoldást a problémájukra? Könnyen lehet, hogy egy vevőbarát kategorizálás egészen különbözik attól, ahogyan mi csoportosítjuk a termékeinket.
Példaként említeném a könyveket, ahol a nagykereskedőktől alapvetően kiadó és szerző szerint csoportosítva lehet a könyveket megvásárolni, de ezen információ a végfelhasználóknak nem mond semmit (illetve csak egy speciális vásárlói csoportnak, de ezt majd máskor fejtjük ki). Helyette sokkal hasznosabb számukra egy téma szerinti kategorizálás, pl. üzleti könyvek, egészség, szépirodalom, stb." ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.