Az online kereskedőknek csak a 76 százaléka küld üdvözlő e-mailt a hírlevélre feliratkozóknak Amerikában. Az üdvözlő e-mail a kereskedők 23 százalékánál több mint 24 múlva kerül kiküldésre a regisztrációt követően. Csak 76 százalékuk magyarázza el olvasóinak, miért előnyös regisztráltnak lenni. És csak 87 százalék helyezi el az e-mailben a honlapra vezető linket.
Forrás: Netkutatások - A magyar és a nemzetközi Internet kutatások eredményeinek gyűjtőoldala
Szerző: Sárközy Ildikó FMCG Marketing Tanácsadó
"The welcome email is probably the single greatest opportunity that email marketers have to engage subscribers and drive action. Welcome messages generate superior open rates, arriving ideally at a time of maximum receptivity. And done well, they create a halo effect that boosts subscribers’ engagement with subsequent promotional and trigger emails.
Given the golden opportunity that welcome emails present marketers, it’s unfortunate that so many still let the moment pass—or bungle the interaction with uninspired messaging. After examining the welcome email practices of 112 of the largest online retailers, Smith-Harmon found that only 76% of the retailers sent out welcome emails. While that’s up from 72% in 2007 and 66% in 2006, it’s disheartening that more companies aren’t seizing this key marketing moment." ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.