Bár a fiatalabb web userek inkább a szórakoztató online hirdetéseket kedvelik, szemben az idősebb korosztállyal, akik a számukra lényeges és hasznos információkat tartalmazó hirdetéseket részesítik előnyben, azonban mindkét korosztályt lázba hozzák az ingyenes dolgok és a kedvezmények.
Forrás: Marketing Charts
"Findings from the survey reveal that overall, consumers want ads that are relevant, useful and offer discounts. However, there are key differences among age groups that marketers should consider when developing creative executions, IAB UK said.
Key survey findings:
- Younger audiences want freebies and entertainment: Those between the ages of 18 and 35 are generally more interested in special offers, the entertainment factor and exclusive information within advertising.
- Older audiences want practical: For 45-54-year-olds, ads need to be more relevant and useful to make an impact.
- Money off appeals to everyone: While money off particularly appeals to 18-35 year olds, the recession is making people of all ages more likely to be looking for ads that promise discounts.
- Consumers of all ages want online advertisers to understand their needs and devise their creative executions that are appropriate to them." ... >>
Kapcsolódó diagramok:
Mikor a legvalószínűbb, hogy figyelmet fordít egy online hirdetésre?
Milyen online hirdetésekkel találkozott és melyekre klikkelt rá?
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.