2006 és 2008 között a legalább egy terméket az interneten keresztül megvásárló fogyasztók aránya 27%-ról 33%-ra nőtt. Az e-kereskedelem akadályairól szóló új jelentés - amelyet az EU fogyasztóvédelmi biztosa, Meglena Kuneva ma mutatott be - megállapítja, hogy az online vásárlás egyre népszerűbb az EU-ban, de figyelmeztet is egyben, hogy a határon átnyúló kereskedelem akadályai hátráltató tényezőként hatnak.
Forrás: Tőzsdefórum
"A ma közzétett jelentés részletesen elemzi az e-kereskedelem legfrissebb európai uniós tendenciáit - többek között országokra lebontva, a legkeresettebb termékek szerint, illetve a fogyasztókat és a vállalkozásokat érintő akadályok szempontjából.
Az átlagra vonatkozó számok nem tükrözik az online vásárlás egyes országokban, például az Egyesült Királyságban, Franciaországban és Németországban tapasztalt óriási népszerűségét, ahol az internethasználók több mint fele vásárolt valamit az interneten az elmúlt év folyamán. Az északi országokban (Dánia, Svédország, Norvégia, Finnország és Izland) 91%-ot tett ki azon internethasználók aránya, akik vásároltak termékeket és szolgáltatásokat az interneten. Olaszországban és Spanyolországban szintén gyorsan növekszik a piac. A nemzeti piacok gyors növekedési tendenciáival szemben a határon átnyúló online vásárlások aránya továbbra is alacsony, mindössze 7%-os volt 2008-ban (szemben a 2006-os 6%-kal). A jelentés felhívja a figyelmet arra, hogy számos akadály - nyelvi, gyakorlati és szabályozási, illetve a megbízhatósággal kapcsolatos jelentős aggályok - visszatartják az online vásárlások európai uniós felfutását.
Kuneva biztos kifejtette: "A fogyasztók nagyon sokat nyerhetnek az internettel. Piacuk kibővül, több szolgáltatóhoz nyernek hozzáférést, és választási lehetőségeik is kiszélesednek. Az internet korábban nem látott lehetőséget biztosít a termékek, eladók és az árak összehasonlítására. Az internet használata minden bizonnyal általánossá fog válni a fogyasztók vásárlásaiban. Már most is 150 millió fogyasztó vásárol elektronikusan, de közülük csak 30 millióan vásárolnak külföldről. Tennünk kell azért, hogy az internetes platform elterjedését ne lassítsa le az, hogy nem sikerül felszámolni a számottevő szabályozási akadályokat vagy hogy nem sikerül megoldást találni a bizalom hiányából fakadó komoly problémákra."
A főbb megállapítások" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.