Kis mértekben ugyan, de nőtt az online vevői elégedettség 2007 decembere és 2008 decembere között a TOP 30 angliai online kereskedő körében végzett kutatás alapján. Egy százas skálán 2007 decemberét 66 pontra, míg 2008 decemberét 67 pontra értékelték a vásárlók.
Az idei év e-kereskedelmi kulcsszavai: funkcionalitás, ár, áru és tartalom.
Forrás: MarketingCharts
"However, one-third of the top 30 online retailers’ scores dropped, hardly encouraging in the current economic conditions.
ForeSee Results measured customer satisfaction with the top 30 e-retailers in the UK, considering four high-level factors that affect overall customer satisfaction: functionality, price, merchandise and content.
Of all the specific website elements measured in the study, results indicated that focusing on the availability, selection, and variety of merchandise will have the best return on investment for retailers." ... >>
Kapcsolódó táblázatok:
Satisfaction Affects Online Shoppers’ Future Behaviors
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.