Ha figyelitek a történéseket a gazdasági válsággal kapcsolatban, valószínűleg észrevettétek azt a trendet, hogy a cégek nagy többsége a bevételek csökkenése miatt csökkenti a marketing költségeket. Nem aprópénzről beszélek, mintha a cégek azon versenyeznének, ki költ majd ezentúl kevesebbet.
Forrás: FM blog - Fóthy Móni blogja (Vélemények, cikkek, online marketing)
"Több cég a marketing költségeket a harmadára csökkenti, néhány teljesen befagyasztja a válság idejére. Ennek kapcsán gondjaik lesznek a reklámügynökségeknek, a reklámbevételektől függő médiának, de például a kulturális- és sportesemények szervezői is gondokkal számolhatnak, mert az első jelölt az akasztófára tuti a szponzoring lesz.
Egy dolgot azonban nem értek - ha a cég mostantól csupán egyharmadát költi reklámra és ennek ellenére ugyanannyi terméket (szolgáltatást) tud eladni (notabene alacsonyabb vásárlási hajlandóság mellett a válság miatt), akkor több mint biztos, hogy a cég eddig a marketing költségének kétharmadát hasztalanul dobálta ki.
Vagy... ha a cégnek az egyharmad marketing költség miatt leesnek az eladásai, akkor egy ilyen drasztikus "spórolás" nagyon buta ötletnek hangzik. A minőségi marketing a legjobb eladó, és amikor az eladó több pénzt keres mint amennyibe kerül, akkor ki rúgna ki egy ilyen eladót?
Azt gondolom, hogy a marketing költségeket csökkentő cégek legnagyobb problémája abban rejlik, hogy halványlila fogalmuk sincs, mennyit keresnek a marketinggel. Az a cég, aki tisztában van ezzel," ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.