Weblaptervezés: a jó menü ismérvei 1. - 2. - 3.
2009. január 09. írta: vecseilaszlo

Weblaptervezés: a jó menü ismérvei 1. - 2. - 3.

Forrás: Ergománia - Használható honlapot mindenkinek!


1. rész:
Menüpontok száma • Adjunk találó menüneveket!

"Most azt mutatom be, hogy a menü lényegi felépítésében mi az, amire jó figyelni. Mitől lesz igazán praktikus és jól használható.

Menüpontok száma
A menüpontok számát az amatőr oldalak gyakran rosszul lövik be. Sok a tartalom, nehéz kategorizálni, ezért nem ritka, hogy egy oldalon akár 15-20 menüpont is megjelenik.

Miért rossz ez? Sokszor szoktak hivatkozni arra, hogy 5-9 menüpontunk legyen, mert a rövid távú memóriában ennyi információ ragad meg. Az 5-9 menüpont valóban az ideális szám, de nem a memória miatt, hisz egy menünél az összes választási lehetőséget látjuk, többször is áttekinthetjük. A lényeg az áttekinthetőségben van. Ez az 5-9 szám az, ami egyszerre átlátható, és ennyi lehetőség közül jó lehet választani." ... >>



2. rész:
Értelmes menünevek • Tartalmas menünevek • Egyforma ragozást alkalmazzunk! • Részesítsük előnyben a főneveket, főnévi szerkezeteket! • Sok kategória esetén strukturáljunk!

"Értelmes menünevek
Mint korábban említettem fontos, hogy olyan menüneveket adjunk, amelyeket a potenciális felhasználóink valóban értenek. Ne legyen menüneveink rövidítések, hacsak nem nagyon szűk szakmai oldalt viszünk, és a látogatóink 99%-a tudni fogja, mi ez. Így vacak menünév a KFB, mert nem mindenki tudja, hogy kötelező felelősség biztosítást jelent.

Nem jók az angol menünevek sem a magyar oldalon. Ne nevezzünk semmit Home-nak, Info-nak, Contact-nak, Cool-nak stb. Főleg designer oldalak szoktak ilyen idétlen menüelnevezéseket adni, mert az hiszik angol=cool, de hatalmasat tévednek. Magyar oldalon angol szöveg=ciki. Itt persze nem gondolok olyan szavakra, amelyek valamilyen szinten meghonosodtak a magyarban, azaz egy műszaki cikkekkel foglalkozó oldalon a pendrive lehet menüpont." ... >>

 

3. rész:
Hasonló tartalmak kerüljenek egymás mellé • Konvencionális menüpontok a konvencionális helyre valók • Szimuláljunk folyamatokat

"Hasonló tartalmak kerüljenek egymás mellé
Kategóriáinkat próbáljuk úgy csoportosítani, hogy a tartalomban rokon elemek kerüljenek egymás mellé. Nézzük mi a helyzet a Cnn.com -on.
Home-t (nyitót) majd később említem. Nézzük a többit. World (világ), U.S (USA). Egymás mellett, mert világ és "hazai" hírekről van szó. Ehhez elég közel áll a politika, és jó, hogy itt van a bűnözés is. Magyar szemmel talán kicsit szokatlan, hogy ennyire kiemelt helyen van. A hír jellegű súlyos pontok után jön egy blokkban a szórakozás, művelődés. Health (Egészség) és Tech (Technika) egymás mellett jól megfér, főleg, hogy vannak átfedéseik. Ezekhez viszonylag közel áll a Travel (Utazás) és a Living (Életmód).

Ezek különösen jó, hogy egymás mellé kerületek, mert közeli tartalmak." ... >>

 

 

 

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr72863728

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása