Online beszerzés fehéren és feketén
Forrás: Webisztán - webcserkészet 2.0
Szerző: Vén Márton
"2000-ben írtam egy a Prím Online-ra az online piacterekkel kapcsolatos aggályaimról. Ekkor az interneten az egyik legdivatosabb buzzword volt a B2B marketplace. Sokan voltak azonban szkeptikusak a piacterekkel kapcsolatban, a CIO magazine is azt állította: It's not easy to be B2B.
És milyen igaza lett.
Az ezredforduló sztár-piacterei mára eltűntek. Az Ariba (amelynek 40 milliárd dolláros értéke a dotkom bukta után 1 milliárd alá esett) már inkább szoftvermegoldásokat szállít. A másik egykori nagyágyú, a Commerce One pedig 2004-ben végleg bedőlt. A 2000 környékén óriási reklámmal indult hazai piactér, a Marketline sem igazán váltotta be a hozzá fűzött reményeket (korábbi belsős információim alapján), de működik.
Bár az online tendereztetésen alapuló beszerzés ugyanannyira kézenfekvő ötlet, mint a netes értékesítés, mégsem sikerült akkora teret nyernie. Pedig a mellette szóló érvek a kilencvenes évek vége óta változatlanok: átláthatóság, összehasonlíthatóság, erősebb árverseny. Azaz tiszta, transzparens, korrekt eljárás.
Ebből rögtön látható is a módszer fejlődésének gátja." ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.