Google-lal keres a Sanoma
A Sanoma Budapest Zrt. internetes portfóliója legnépszerűbb és legismertebb oldalának, a Startlapnak a Google lett az alapértelmezett szabadszavas keresője. A megállapodás részeként az AdSense program keretében a Sanoma Budapest tulajdonába tartozó portálok nagy részén Google AdWords-hirdetések jelennek meg.
A két cég közötti tárgyalások eredményeképp a jövőben a hazai keresőpiac legnagyobb részesedéssel rendelkező szereplője, a Google szolgálja ki a Startlap, a legismertebb márkanévvel rendelkező magyar honlap felhasználóinak kereséseit. A Startlap forgalmára jellemző, hogy felhasználói kevesebb mint másfél év alatt összesen 1 200 000 saját linket vettek fel a „Kedvenc linkek” közé.
A Google-lal kötött AdSense-megállapodás értelmében a Sanoma Budapesthez tartozó több honlapon – Profession.hu, Vezess.hu, NLcafe.hu, PDAMania.hu, FN.hu, Startapro.hu, Wellnesscafe.hu, kirakat.hu, StoryOnline.hu, startlap.hu - a relevanciájukról és hatékonyságukról ismert AdWords-hirdetések is megjelennek az elkövetkező napokban. Az együttműködés hátterében az áll, hogy a Sanoma Budapest az elérhető legrelevánsabb keresési találatokkal és hirdetésekkel kívánja az eddig megszokottnál is magasabb szinten kiszolgálni felhasználóit, és ezen igényének legjobban a Google képes megfelelni.
Mivel mind a Sanoma Budapest, mind a Google esetében alapvető érték az innováció, a cégek nyitottak a további, más területekre kiterjedő együttműködésekre is.
Az AdSense-ről
Az AdSense-programban résztevő weboldalakon olyan AdWords-hirdetések jelennek meg, amelyek szervesen kapcsolódnak az adott oldal témájához. Az AdSense kiváló eszköz azon honlapok számára, amelyek releváns, az oldal tartalmához kapcsolódó hirdetéseket kívánnak megjeleníteni felhasználóik számára. Az AdSense-hirdetésekből származó bevételeken a weboldal tulajdonosa és a Google osztozik meg.
A Sanoma Budapest újmédia-divíziójáról
A Sanoma Budapest újmédia-divíziója az egyik legnagyobb online tartalomszolgáltató Magyarországon, árbevétel tekintetében piacvezető. A divízió 24 internetes terméket gondoz, amelyek látogatói átlagosan 18,8 millió oldalletöltést generálnak naponta. 120 munkatársa az alkalmazásokat és a tartalmakat folyamatosan fejleszti, és a piaci igényeket szem előtt tartva a felhasználókkal együtt hozzák létre az új, intelligens webet.
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.