Mi az a vevőszolgálat és miért van rá szükség? - 1.rész
Forrás: WebShop Experts
Szerző: Kálya Tímea
"Marketing anyagok százai terjesztik az igét, hogy mennyivel egyszerűbb és olcsóbb egy vevőt újbóli vásárlásra bírni, mint az első vásárlásra rávenni. A hűséges, lojális törzsvásárló réteg kialakítása igen magas megtérülést biztosít, és fontosabb, mint valaha.
I. A vevőszolgálat jelentősége
Miért okoz mégis olyan sok cégnek a visszatérő vevők szerzése? Miért tekintenek gyakran úgy a vevőre, mint egyfajta „macerára”, aki folyton csak kérdéseket tesz fel, vagy panaszkodik? Tudnunk kell, hogy a panaszkodó vevők csak a jéghegy csúcsát jelentik, az elégedetlen vevők többsége nem, vagy csak nagyon finoman adja tudtunkra elégedetlenségét.
Ügyfeleink gyakran meglepődnek, amikor kiszámoljuk nekik, hogy mennyibe került a webáruházukban egy-egy új vásárló, és mennyibe egy-egy visszatérő – alig a töredékébe! És tudatosan alkalmazott vevőbarát megoldásokkal ez utóbbi szám még tovább csökkenthető!
Vállalatunk legértékesebb erőforrásai a vevők, ezért nagyon fontos jó vevőszolgálati rendszer kialakítása. Legyen szó akár online, akár offline boltról, egy hatékony online ügyfélszolgálattal, és a hozzá tartozó kiegészítő tartalmakkal a vevői problémák jelentős része egy csapással megoldódik.
Egy kétrészes cikksorozatban mutatjuk meg az online vevőszolgálattal kapcsolatos főbb tudnivalókat. Az első részben például a következő kérdésekre kapunk választ: Mi a vevőszolgálati rendszer fő célja? Mi az oka annak, hogy manapság jelentősége folyamatosan növekszik, alkalmazása nélkülözhetetlen? Mi a különbség a hagyományos és az online ügyfélszolgálati rendszer között? Ezek által egy átfogó képet kapunk a vevőszolgálatról.
A második részben a sikeres online vevőszolgálat kialakításához adunk néhány tippet, amelyeket ha megfelelően átültetünk a gyakorlatba, akkor rövid időn belül több visszatérő, elégedett, lojális vevővel leszünk gazdagabbak, amelyek a vállalatunk sikeres működésének, és végső sorban létezésének a kulcsai. Ezen kívül az elsőször vásárlókban is pozitívabb képet alakíthatunk ki a precíz, vevőközpontú, egyszerűen használható, az egész webáruházunkat átfogó rendszer által. Így könnyebben tudjuk bizalmukat és elégedettségüket elnyerni." ... >>
A sikeres online vevőszolgálat 9 titka - 2.rész
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.