Elektronikus vásárlás - személyre szabva
Forrás: hvg.hu
Szerző: Dezső András
"Életstílusunkat, igényeinket, szokásainkat, de akár kulturális sajátosságainkat is vizsgálják azok a rendszerek és újgenerációs weboldalak, amelyek a felhasználók egyéni ízléséhez igazodnak. A cél a minél hatékonyabb eladás, illetve az oldalletöltések növelése.
Ha Ön ezt a terméket szereti, akkor ezt is szeretni fogja - ilyen és ehhez hasonló szövegekkel találkozhatunk az elektronikus kereskedői oldalakon, amelyeknél már szinte alapelvárás, hogy - ajánlórendszer-megoldásokat alkalmazva - minél kényelmesebbé tegye a vásárlást vagy éppen a termékek keresését. Az ajánlórendszerek az információszűrés technikájának olyan speciális formái, amelyek megpróbálják az internetezőt érdeklő információkat bemutatni, legyen szó filmről, zenéről, könyvről, hírekről, képekről, weboldalakról vagy bármilyen termékről.
Ezek a rendszerek általában meghatározott emberi tulajdonságokat vetnek össze a felhasználó profiljával, így jutva hozzá azokhoz az információkhoz, amelyekről úgy vélik, érdeklik a netezőt. Ahhoz, hogy a megfelelő információkat kínálják fel, gyakran a felhasználóhoz fordulnak: például megkérik, hogy egy listából jelölje be érdeklődési köreit.
Ma már erre sincs igazán szükség, elég, ha a rendszer csak "figyel": megnézi például, hogy" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.