
Forrás: origo
Szerző: Szegő Iván Miklós
Bár hazai felmérések szerint az internetes vásárlók zöme ma is elsősorban az online boltokban költi a pénzét, egyre nő az online piacterek népszerűsége is. A két legnagyobb aukciós szájt, ahol eladásra kínált termékekre lehet licitálni, immár több mint félmillió regisztrált felhasználóval rendelkezik.
A hazai internetes boltok forgalma 45 milliárd forintra nőtt 2007-ben, a 2006-os 30 milliárdról - mondja a GKIeNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. munkatársa, Tóth Attila. A GKIeNET nemrégiben végzett felmérése az úgynevezett kosaras rendszerben értékesítő boltokat mérte fel. Ehhez képest az online piacterek, ahol a fogyasztók egymásnak értékesítik az árukat, kisebb forgalmat generálnak. A felmérés szerint 2007-ben e részpiacon a két legnagyobb hazai szereplő - a vatera.hu és a teszvesz.hu - 10 milliárdos "átmenő forgalmat" bonyolított (vagyis ekkora értékű termékcserét tett lehetővé). Az idén e nagy piacterek forgalma egyébként 13 milliárdra nőhet ... >>