Növekszik az internetes vásárlás 2008-ban
Forrás: SanomaBudapest - Az Újmédia-divízió blogja
Szerző: Rácz István
2008-ban csökken a vásárlási kedv - negatívan érintve a mobiltelefonok, a cipők és a ruházati termékek piacát -, de növekszik az interneten keresztül vásárlók száma és a vásárolt termékek körében is további bővülés várható - derül ki a Kirakat.hu és az NRC legújabb kutatásának eredményeiből. Az idei évben online úton a legtöbbet utazásra, üdülésre és notebook vásárlására terveznek költeni átlag 150 ezer forint értékben a 18 éven felüli magyar internetezők.
A Kirakat.hu és az NRC piacelemző cég 1000 fős mintán végzett, online kérdőíves közös kutatása 2008. április 25. és 2008. május 5. között a 18-69 éves magyarországi internetezők vásárlási szokásait, internetes vásárlásait vizsgálta, felmérve a 2008-as terveket is.
Meglepő módon a netező férfiak alaposabbak a vásárlás előtt
A felmérés szerint a magyar internetezők igen tudatosak: 90 százalékuk tájékozódik vásárlás előtt az adott termékről. Az elsődleges és meghatározó információforrásuk az internet (81%), de az áruházak akciós, hirdetési kiadványait is sokan (57%) végigböngészik a döntés előtt. Érdekesség, hogy a vásárlás előtti tájékozódás inkább jellemző az - interneten tájékozódók közt többségben lévő - férfiakra, illetve a magasabb végzettségűekre.
A kutatás adatai szerint azok, akik a vásárlásaik előtt tájékozódnak, ezt meglehetősen gyakran teszik: kétharmaduk hetente legalább egyszer utánanéz valamilyen terméknek az interneten, egyharmaduk pedig hetente többször is informálódik ilyen módon. A heti egyszeri tájékozódás egyébként leginkább a 40-49 évesekre jellemző.
A magasan képzett fiatalokra jellemző az online vásárlás
A felmérés szerint az internetezők többsége (60%) vásárolt vagy rendelt már egy vagy több alkalommal valamilyen terméket az interneten keresztül. Ez a vásárlási mód azonban leginkább a fiatalabb korosztályra, a magasabban képzettekre, a budapestiekre és a férfiakra jellemző. A 18-29 évesek közel fele, a 30-39 évesek körében 43% azok aránya, akik az elmúlt évben interneten vásároltak.
Az elmúlt egy évben bonyolított vásárlások esetében különösen jelentős a különbség az egyes demográfiai csoportok internetes vásárlásait tekintve ... >>
A bejegyzés trackback címe:
https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr15488027
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.