
A Google AdWords és AdSense hirdetési rendszerével forradalmasította az internetes reklámpiacot: az AdWords lehetővé teszi a hirdetések célzott (kulcsszavakhoz kötött) elhelyezését, az AdSense pedig kibővíti azt a reklámfelületet, ahol ezek a hirdetések megjelenhetnek. Megjelentek az új kihívók is.
Az évezredek során sokan keresték az aranycsinálás titkát, de legközelebb talán a Google jutott hozzá, zseniálisan hatékony hirdetési rendszerével. Ez a modell, amely új életet lehelt a dotcompánik után ernyedten pihegő hirdetési internetes piacba, két pilléren nyugszik: a hirdetők számára kidolgozott AdWordsön, és tartalomszolgáltatókat megcélzó AdSense-en.
Az AdWords lényege, hogy a reklámozni vágyók kulcsszavakhoz köthetik reklámjuk elhelyezését. Lényegében véve licit folyik a kulcsszavakra, és részben ez határozza meg, hogy mennyire frekventált helyen jelenik meg a hirdetés a Google keresőfelületén, illetve a tartalmi hálózatban, azaz többek közt a Gmail levelezőfelületén, a YouTube oldalain, illetve az AdSense-partnerek oldalain.
Nem biztos azonban, hogy az kapja a legjobb hirdetési helyet, aki a legtöbbet fizeti - mutatott rá Stekkelpak Zoltán AdWords-szakértő egy minap rendezett konferencián. Egy úgynevezett minőségi mutató ugyanis befolyásolhatja a megjelenés ... >>
(Megjegyzés: a hvg.hu archívumát csak regisztrált felhasználók érhetik el)