A világhálón nem érdemes belemenni az árversenybe. Az élményszerű vásárlás kialakítása és a közösségek felépítése – bár több odafigyelést igényel, mint az árral hódítani –, de sokkal kifizetődőbb.
Forrás: Digital Hungary
Szerző: Devecsai János
"[...]
Ha egy felületes pillantást vetünk az online kereskedelem nagybani nemzetközi állására, akkor úgy tűnik, hogy a piac már betelt. Óriási mamutok uralják a terepet: mind az Amazon, mind az Alibaba-Aliexpress páros dollármilliárdos forgalmú gigacéggé vált. Sőt, az előbbinek a német oldala már Magyarországra is ingyen szállít.
E mamutok netes áruházaiban a fridzsidertől a divatcikkeken át a radioaktív urániumig mindent kapni. Ez utóbbi nem vicc: sőt, az Amazonon a vásárláskor az oldal automatikusan felajánlja, hogy vegyünk egy Geiger számlálót is.
A kép azonban csalóka: a nemzetközi trendek épp azt mutatják, hogy még nagyon is van hely a piacon. Az új sikeres oldalak ugyanis világszerte gombamód szaporodnak. Kifejezetten népszerűek azok a helyek, amik egyetlen, akár egészen szűk árucikk-csoportokra, területre specializálódtak: ezek ugyanis olyan közösséget tudnak építeni, ahol a hasonló érdeklődési körrel bíró emberek megtalálják egymást.
A lakberendezéssel és az otthoni dekorációval foglalkozó Houzz bolt a saját felületén például egy netes magazint is működtet: vannak sztárinterjúk, amikben hírességek beszélnek az otthonaikról, és akadnak tanácsadó cikkek is, amik az olvasót lakberendezési tippekkel látják el. Az oldalukon pedig a felhasználók meg is oszthatják a gondolataikat: a kertészet szerelmeseinek például külön fóruma van.
Mint látható, fontos, hogy a felhasználó ne csak azért menjen a webes boltunkba, mert könnyű vásárolni és mert alacsony az ár. Az utóbbi egyébként is egy tévút: fölösleges belebonyolódni egy kéretlen árversenybe, ahol az Amazonhoz hasonló óriási multikkal – akiknél az árakat folyamatosan, naponta akár több ezerszer, teljesen automatikusan algoritmusok optimalizálják – egyébként is nehéz tartani a lépést. A beszerzési mennyiségek adta árelőnyről nem is beszélve. Ám sajnos az árverseny elkerülése egy olyan tanács, amit itthon kevesen fogadnak meg. Beszédes, hogy tavaly az online kereskedelemmel foglalkozó cégek csaknem" ... >>
VecseiLaszlo.blog.hu - Ingyenes e-kereskedelmi és online marketing szakmai tudástár - hírblog.
Kulcsszavaim: online kereskedelem | online vásárlás | e-kereskedelem | elektronikus kereskedelem | magyar e-kereskedelem | webáruház | üzleti modell | online marketing | eMail marketing | keresőmarketing | SEO | tartalommarketing | Google | Alibaba Group | Amazon |
Továbbá: E-kereskedelem a világban 2016 - eCommerce in the world 2016
E-kereskedelmi hírek a nagyvilágból angolul - naponta többször is. Csatlakozz te is! Daily eCommerce News Facebook | eCommerce news in Facebook: daily, fresh & colourful. Join! Daily eCommerce News Facebook
JAVASOLJ - HASZNÁLD - OSZD MEG!