A webáruház nyitás előnyeiről már elég sokat hallhattunk, azonban a konkrét megvalósításhoz már annál kevesebb segítség áll rendelkezésre: mit is kell pontosan tennünk?
Forrás: Webshop Labor
Szerző: Szávai Norbert
"Ebben segítünk most, 7 pontban összefoglalva egy webáruház indításának legfontosabb lépéseit.
1. Döntsük el, mit szeretnénk árulni!
Azok számára, akik már jelenleg is kereskedelemmel vagy gyártással foglalkoznak, valószínűleg adott, hogy mit szeretnének az interneten értékesíteni, de sajnos egy webáruház nem feltétlenül alkalmas minden termékkörhöz.
Milyen termékek árulhatók hatékonyan az interneten? Majdnem minden, de van, amit könnyebb, és van, amit nehezebb online eladni. A jól eladható termékek jellemzői:
Jól bemutathatók: a termékkel kapcsolatos információk jól átadhatók az interneten keresztül. Ilyen szempontból pl. egy virágcsokor optimális (elég egy jó fotó), míg egy pulóver kevésbé megfelelő termék (mert sokan fel szeretnék próbálni – de ennek ellenére a ruha is igen jól megy az interneten).
Alacsony kockázatúak: ne járjon nagy kockázattal az adott termék megvásárlása. A kockázat alatt általában pénzügyi kockázatot értünk, az interneten általában a pár tízezer, vagy maximum pár százezer forintos termékek mennek jól, és ritka a sok millió forintos termék (de egyébként erre is van példa).
Bonyolult alternatívájúak: minél nehezebb az adott terméket beszerezni hagyományos boltból, annál jobb. A legjobb természetesen, ha sehol máshol nem kapható az adott termék, de ilyen kegyben keveseknek van részük – már az is előny, ha sokat kell utazni hozzá.
Olcsók: habár távolról sem igaz az, hogy az interneten minden sokkal olcsóbb lenne, mint egy hagyományos boltban, de komoly" ... >>
INGYENES TUDÁSTÁR: Az e-Kereskedelem és az e-Business Magyarországon
| szakmai anyagok | Hasznos webes eszközök | Szakirodalom | Állás |
Javasolj - Használd - Oszd meg!