Sokan azt hiszik, hogy az internetes bolt rizikósabb, mint a hagyományos, mert a virtuális térben hirtelen eltűnhet a kereskedő. Pedig épp az ellenkezője az igaz.
Forrás: hvg.hu
"Alaposan borzolta a kedélyeket nemrég a hír, hogy egy magyar webáruház egyszer csak hirtelen lehúzta a rolót. Sok vevőnek már le sem tudja szállítani a megrendelt árut, miközben várhatóan a befizetett pénzüket sem tudja teljes mértékben visszatéríteni. A főleg bútorokkal kereskedő Mabytról van szó, amelynek cseh tulajdonosa jutott csődbe, ezért került egyik napról a másikra bajba a magyar leánya.
Az eset azért okozhatott meglepetést, mert hasonlóra nem nagyon volt még példa Magyarországon: komolynak tűnő áruház így még nem zárta be a – virtuális - kapuit. A vevők közül most azok futnak a pénzük után, akik a megrendeléskor előre kifizették a vételárat, az árut pedig még nem kapták meg. Az utánvétes opciót választók ezúttal jobban jártak. Mindez nagyon rossz optikát ad az egésznek, mert az internetes gazdaság fejlődése szempontjából éppen az lenne kívánatos, hogy az utánvét (Magyarországon még mindig nagyon magas) aránya csökkenjen – és ezzel a nagyon költséges és szürke zónára is lehetőséget adó készpénz használatának aránya szoruljon vissza.
Mit tehet a hoppon maradt vevő?"... >>
INGYENES TUDÁSTÁR: Az e-Kereskedelem és az e-Business Magyarországon
| szakmai anyagok | Hasznos webes eszközök | Szakirodalom | Állás |
Javasolj - Használd - Oszd meg!