Az online kereskedelem már korántsem a munkanélküliek megmentője. Hatalmas a verseny, és nőnek a vásárlói elvárások is. Ha valódi sikert akarunk elérni, muszáj a trendeknek megfelelően folyamatosan fejleszteni. Zajdó Csaba, a Webshop-experts ügyvezető igazgatója a legfontosabbakat osztotta meg a Piac & Profit konferenciáján.
Forrás: Piac & Profit
Szerző: Timár Gigi
"Big data és adatelemzés
Ahogy a weben böngészünk, digitális lábnyomokat hagyunk magunk után, amiből a kereskedők következtetéseket vonhatnak le a későbbi viselkedésünkre vonatkozóan – erre épül az adat alapú perszonalizáció. Egy modern e-kereskedő már nem mutathatja minden vásárlónak ugyanazt a kínálatot, azt testre kell szabnia. Nemcsak a látvány lehet más, de a kínálat, sőt akár az árak is változhatnak annak megfelelően, hogy éppen ki a látogató. (Többek között erre szolgálnak a weboldalakon a sütik, amelyek alkalmazása ezért az egyik legjobb marketingeszköz!)
A személyre szabott ajánlatokat több módon is megtehetjük. Az egyik lehetőség az ún. on-site személyre szabás. Többek között az Amazon ajánló rendszere is idetartozik. Ezeket a rendszereket a nagy cégek régóta használják, de most már kisebb kereskedők számára is elérhetők, akár néhány 10 dolláros áron. A másik lehetőség az off-site megoldás, ami azt jelenti, hogy ha valaki az oldalunkon megnéz egy terméket, akkor a továbbiakban az oldalon kívül, máshol megjelenő hirdetésekben „üldözi” az adott termék. Mindkettőre a big data teremt lehetőséget.
A felhő, a Dolgok Internete (IoT), és a big data átírja a cégek jövőjét is. Az adatközpontú világnak köszönhetően" ... >>
INGYENES TUDÁSTÁR: Az e-Kereskedelem és az e-Business Magyarországon
| szakmai anyagok | Hasznos webes eszközök | Szakirodalom | Állás |
Javasolj - Használd - Oszd meg!