Mi lesz így a boltokkal? Belehúz a digitális kereskedelem
2016. december 16. írta: vecseilaszlo

Mi lesz így a boltokkal? Belehúz a digitális kereskedelem

Bővül a digitális kereskedelem Magyarországon, új szereplők kapcsolódnak be, mégis több szempontból le vagyunk maradva, még szomszédainktól is. A kereskedelem digitalizációja ma messze túlmutat a webshopokon és az online vásárláson: az egész értéklánc gyökerestől átalakul. Az üzletek nem tűnnek el a távoli jövőben sem, de kérdés, hogy akkor mi lesz? Hazánkban a szakértők szerint jelentős kihasználatlan potenciál van az ipari szegmensben, amit tovább erősítenek az olyan trendek, mint az Ipar 4.0, az automatizálás, a robotika és a dróntechnológia. Azt gondolnánk, hogy ennek a piacnak a fejlődése főleg a technológián múlik, de a gazdaság versenyképessége és a fogyasztók hozzáállása is kulcsfontosságú, épp ezért szenved hátrányt Magyarország. Nemzetközi szinten az nehezíti a fejlődést, hogy a döntéshozók és a jogalkotók többsége alig ismeri a digitális világot és a digitális gazdaságot.

Forrás: Portfolio
Szerző: Háhner Petra

"Trendek a magyarországi e-kereskedelemben
Az e-kereskedelem Magyarországon csak most indul be, de ez nem azt jelenti, hogy az eddiginél is több webshop lesz. A kereskedelem digitalizációja kapcsán sokan még mindig a webshopokra asszociálnak, pedig ma már sokkal inkább az adatalapú folyamatokról van szó, amelyek a teljes értékláncon végigmennek. "Az e-business vagy e-commerce egy tágabb kategória, amibe beletartozik például az is, ha mobilról utalunk pénzt, vagy ha BKK-autómatából veszünk jegyet a villamosra. Nagyon széles a spektrum, és egyre csak szélesedik" - véli Kis Ervin Egon, a SmartCommerce Consulting vezető tanácsadója.

Hogy áll ma Magyarországon az online kereskedelem?
Az e-kereskedelem Magyarországon szépen növekedett 2015-ben a teljes kiskereskedelemhez képest a KSH adatai szerint: előbbi" ... >>

[...]

A digitális kereskedelem tehát nem arról szól, hogy az üzletek átköltöznek a virtuális térbe, hanem teljesen átalakulnak a folyamatok, és egy új ökoszisztéma jön létre. Előtérbe kerül az adatok használata: megjelennek az önkiszolgáló technológiák az üzletekben, előrejelzések az árukészletekről, automatizált raktárbázisok, illetve óriási potenciál van még az ároptimalizáló szoftverekben.

e-commerce-trends.jpg

 

INGYENES TUDÁSTÁR: Az e-Kereskedelem és az e-Business Magyarországon
|  szakmai anyagok  |  Hasznos webes eszközök  |   Szakirodalom  |   Állás  |
Javasolj - Használd - Oszd meg!

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr2212005110

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása