Bővül a digitális kereskedelem Magyarországon, új szereplők kapcsolódnak be, mégis több szempontból le vagyunk maradva, még szomszédainktól is. A kereskedelem digitalizációja ma messze túlmutat a webshopokon és az online vásárláson: az egész értéklánc gyökerestől átalakul. Az üzletek nem tűnnek el a távoli jövőben sem, de kérdés, hogy akkor mi lesz? Hazánkban a szakértők szerint jelentős kihasználatlan potenciál van az ipari szegmensben, amit tovább erősítenek az olyan trendek, mint az Ipar 4.0, az automatizálás, a robotika és a dróntechnológia. Azt gondolnánk, hogy ennek a piacnak a fejlődése főleg a technológián múlik, de a gazdaság versenyképessége és a fogyasztók hozzáállása is kulcsfontosságú, épp ezért szenved hátrányt Magyarország. Nemzetközi szinten az nehezíti a fejlődést, hogy a döntéshozók és a jogalkotók többsége alig ismeri a digitális világot és a digitális gazdaságot.
Forrás: Portfolio
Szerző: Háhner Petra
"Trendek a magyarországi e-kereskedelemben
Az e-kereskedelem Magyarországon csak most indul be, de ez nem azt jelenti, hogy az eddiginél is több webshop lesz. A kereskedelem digitalizációja kapcsán sokan még mindig a webshopokra asszociálnak, pedig ma már sokkal inkább az adatalapú folyamatokról van szó, amelyek a teljes értékláncon végigmennek. "Az e-business vagy e-commerce egy tágabb kategória, amibe beletartozik például az is, ha mobilról utalunk pénzt, vagy ha BKK-autómatából veszünk jegyet a villamosra. Nagyon széles a spektrum, és egyre csak szélesedik" - véli Kis Ervin Egon, a SmartCommerce Consulting vezető tanácsadója.
Hogy áll ma Magyarországon az online kereskedelem?
Az e-kereskedelem Magyarországon szépen növekedett 2015-ben a teljes kiskereskedelemhez képest a KSH adatai szerint: előbbi" ... >>
[...]
INGYENES TUDÁSTÁR: Az e-Kereskedelem és az e-Business Magyarországon
| szakmai anyagok | Hasznos webes eszközök | Szakirodalom | Állás |
Javasolj - Használd - Oszd meg!