Forrás: Computerworld
Szerző: Soós Éva
"A mobilhirdetési piac rendkívül gyors ütemben növekszik. Az internetes piacelemzések készítésével foglalkozó e-Marketer tanulmánya szerint a szegmens 2012-ben nyolcvanszázalékos növekedés mellett 2,6 milliárd dollárt termelhet; a Mojiva mobilhirdetési platform havi 45–60 milliárd hirdetésletöltést regisztrál, az inMobi globális hálózatán belül 2011-ben 488 százalékkal több reklámot néztek meg az okostelefon-felhasználók, mint az azt megelőző évben.
Joggal merülhet fel a kérdés: mi okozza ezt az óriási növekedést? Elsősorban az, hogy a (fizetőképes) kereslettel bíró fejlett piacokon hatalmas mértékben nőtt az okostelefon- és tabletpenetráció. A Google legújabb felmérése szerint az Egyesült Királyságban a lakosság 45, az Egyesült Államokban és Franciaországban 38, Németországban 23, Japánban pedig 17 százaléka rendelkezik okostelefonnal. A Pew Research Center kutatócég Internet and American Life Project című tanulmánya szerint 2011 decembere és 2012 januárja között – egyetlen hónap alatt – 10-ről 19 százalékra nőtt azoknak a felnőtt amerikainak a száma, akik táblagépet használnak.
Márpedig aki okostelefont vagy tabletet használ, az internetezik és alkalmazásokat is futtat. A Google februárban megjelent felmérése rámutat: az amerikai felhasználók kétharmada napi rendszerességgel mobilinternetezik; az Apple App Store és a Google Android alkalmazás-áruháza pedig" ... >>
| szakmai anyagok | Hasznos webes eszközök | Szakirodalom | Állás |
Javasolj - Használd - Oszd meg!