Forrás: FN24
"Az online banki megoldások ma már lehetőséget biztosítanak a számlaegyenleg lekérdezésre, eseti és állandó átutalásra, betétlekötésre, vagy betétfeltörésre, bankkártyához kapcsolódó limitek módosítására, bankkártya vagy hitel igénylésére, mobiltelefon feltöltésére és befektetések kezelésére. Emellett az internet segítségével tájékozódni lehet a megtakarítási lehetőségekről, árfolyamokról vagy például a kamatokról is.
Új lehetőségek
A fejlődés azonban nem áll meg. Mint azt Egri Szilvia, az Erste Bank osztályvezetője megkeresésünkre elmondta, egyelőre kevéssé elterjedt az internetes fizetés lehetősége a közlekedésben, a kisebb összegű forgalmat bonyolító kereskedelmi egységeknél, illetve a szervízszolgáltatásoknál, ám megítélése szerint az első két területen már rövid távon előrelépés várható. A szerviz- szolgáltatásoknál a gazdaság fehérítésének sikerességén is múlik az elektronikus fizetési módok komolyabb terjedése a szakember szerint.
A népszerűség növekedésével párhuzamosan rohamosan nő azonban a visszaélések száma is. Ez ellen maguk a felhasználók is sokat tehetnének, ám – mint arról Egri Szilvia beszámolt – még mindig igen gyakran előfordulnak a korábbi tipikus hibák: a jelszó kiadása, a bankkártya és az annak használatához szükséges PIN-kód egymás mellett történő tárolása, illetve a tranzakciós limit indokolatlanul magas szinten tartása.
A bank sohasem kér személyes adatot!
Az online szélhámosok vagy web-shopokban és aukciós oldalakon vadásznak a jóhiszemű vásárlókra, vagy pedig" ... >>
| szakmai anyagok | Hasznos webes eszközök | Szakirodalom | Állás |
Javasolj - Használd - Oszd meg!