Forrás: HVG (A HVG.hu korábbi cikkeit csak regisztrált felhasználók olvashatják. A regisztráció ingyenes)
"Végre valami, ami olcsóbb lett: a tévé. Az átlagos amerikai nézői szokásokból kiindulva óránként alig 45 dollárcentbe (kereken 100 forintba) kerül az élvezet még akkor is, ha valaki évenként cseréli a lapos tévéjét. A Deloitte ezt azzal hasonlítja össze, hogy az autó, a külföldi nyaralás vagy akár egy koncert, egy sportesemény óránkénti költsége legalább 10 dollár.
A súlyosbodó gazdasági gondok ellenére is növekszik az idén a nemzetközi szórakoztatóipari piac, ám a bővülés csak a fejlődő országokban lesz látványos. A fejlett országokban a fogyasztók csupán látszólag költenek sokat technikai berendezésekre. Egy átlagos amerikai család tavaly 1200 dollárt adott ki különféle kütyükre, éves jövedelme 2,5 százalékát. Az utóbbi években egyre olcsóbbá váltak a szórakoztatóelektronikai cikkek: egy évtizeddel ezelőtt egy átlagos tévéért vagy számítógépért mai árakon 1800 dollárt kértek; ennyi pénzért most az USA-ban két nagy lapos tévét és két táblaszámítógépet lehet vásárolni.
A tévézési szokások kevesebbet változnak. A műsorok 95 százalékát a megszokott módon – élőben vagy a sugárzás után 24 órán belül – nézi a világátlagember, jóllehet rengeteg más lehetőség is adódik már. A nagy tévépiacok közül Amerikában vagy Angliában már a háztartások felében van digitális videorögzítő (ez magyarázza az előrejelzésnek azt a kitételét, hogy a műsorok egy részét kis késéssel, 24 órán belül nézik meg), és a világhálóról akár ingyen is rengeteg műsor nézhető meg vagy tölthető le. Mégis, a felmérések tanúsága szerint az emberek ebben is a szokásaik rabjai, mint ahogy a sok csatorna közül a legtöbbjük továbbra is csak pár tucatnyira kapcsol, és a műsorújságból válogat. Az internet még rá is erősít arra a hagyományra, hogy a népszerű tévéműsorokat mindenkinek illik megnéznie, aki nem akar kimaradni a társasági csevejből. Ez immár nem pusztán a munkahelyet, iskolát jelenti, a felhasználók a közösségi hálókon is ugyanazoknak a tévéműsoroknak az élményeit osztják meg egymással.
A tévétől talán elforduló fiatalokat az okostelefonok és táblagépek terjedése édesgetheti vissza a hagyományos műsorokhoz. E gépek" ... >>
| szakmai anyagok | Hasznos webes eszközök | Szakirodalom | Állás |
Javasolj - Használd - Oszd meg!