Forrás: HVG (A HVG.hu korábbi cikkeit csak regisztrált felhasználók olvashatják. A regisztráció ingyenes)
Szerző: Bedő Iván
"A taxisoknak ki se kellett menniük a csoportért a repülőtérre, mert a légiforgalmi számítógépes rendszer tudatta a diszpécserközponttal, hogy az utasok, akik a kocsikat rendelték, későbbi járattal érkeznek. Pár óra múlva annak a leszállását is automatikusan jelezte a rendszer, így a bérautók akkor gördültek elő, amikor a vendégek kiléptek a terminál kapuján.
Így is történhetett volna, mivel a helyszín a nagy német távközlési társaság által behálózott, internetesített és minden okossággal felturbózott kísérleti T-City, azaz Friedrichshafen volt. A valóságban azonban a novemberben az intelligens város megszemlélésére odaérkező magyar újságírócsoportnál csak a repülőtér portása volt kényelmetlenebb helyzetben a késő esti órán. A leghagyományosabb módon, vezetékes telefonon riadóztatta a taxiközpontot: „Wolfgang, küldjetek már néhány kocsit, mert addig nem tudjuk bezárni a repülőteret.”
A tudományos-fantasztikus filmekbe illő, maguktól működő szerkezetekre, folyamatosan áramló adatokra egyelőre várni kell. Az, hogy a Boden-tó partján fekvő Friedrichshafen a legjobban internetesített német város, egyelőre nem jelent többet, mint hogy ritkaságszámba menő – majdnem teljesen üvegszálas – kábelhálózatot építettek ki benne. Ez azonban csak az első lépés, mondhatni az alapfeltétele annak, hogy az efféle – Saskia Sassen amerikai szociológusprofesszor által természetes (magyarán élő emberekkel kísérletező) laboratóriumként aposztrofált – intelligens városokban mindenfélét kipróbáljanak. A betegek például" ... >>
INGYENES TUDÁSTÁR: Az e-Kereskedelem és az e-Business Magyarországon
| szakmai anyagok | Hasznos webes eszközök | Szakirodalom | Állás |
Javasolj - Használd - Oszd meg!