Forrás: @M interaktív magazin (IV. évfolyam, 1. szám, 2012. január – február)
Szerző: Gaborják Éva
"A kuponos oldalak piacán versengő Lealkudtuk.hu online felmérésben járt utána a hazai fogyasztók megtakarítási szokásainak. Az 1.500 fő megkérdezésével készült kutatás eredményei szerint a takarékoskodás szinte mindenki számára fontos, minden második válaszadó úgy vallott, kifejezetten törekszik arra, hogy minden hónap végén félre tudjon tenni valamennyit. Ez azonban csak negyedüknek sikerül rendszeresen, 17% pedig általában az utolsó forintig elkölti a fizetését. Úgy tűnik, az idősebb korosztály, azaz a 60 év felettiek, valamint meglepő módon a férfiak tudatosabban fogják meg a pénzt, viszont a 30 év alattiak általában azok, akiknek módjában is áll rendszeresen megtakarítani.
Arra a kérdésre, hogy miért spórolunk, a legtöbben a család számára való megtakarítást említették. A válaszadók 20 százaléka kampányszerűen, egy-egy konkrét dolog, például műszaki cikk vagy bútor megvásárlása érdekében fogja meg a kiadásait. Valamivel kevesebben, a kérdőív kitöltőinek 19 százaléka említette hosszú távú terveit, - pl. egy-egy nagyobb beruházást, mint lakás- vagy autóvásárlást, - illetve általában az életben való előrébbjutást, mint pénzügyi tudatossága célját. A hosszú távú célok elérése érdekében a fiatal, 30 év alatti korosztály a legtudatosabb pénzügyi tekintetben, míg a kor előrehaladtával egyre nagyobb szerepet kap a család támogatása.
A Lealkudtuk.hu a spórolás mikéntjéről is kérdezte felhasználóit: legtöbben, a válaszolók 60 százaléka inkább több helyen is megnéz egy-egy darabot, hogy ott tudja megvenni, ahol olcsóbb. 53% kifejezetten" ... >>
INGYENES TUDÁSTÁR: Az e-Kereskedelem és az e-Business Magyarországon
| szakmai anyagok | Hasznos webes eszközök | Szakirodalom | Állás.
Javasolj - Használd - Oszd meg!