Forrás: @M interaktív magazin (IV. évfolyam, 1. szám, 2012. január – február)
Szerző: Gaborják Éva
"Az NRC piackutató 2011 szeptemberében, a legalább hetente internetező 18-69 évesek körében végzett felmérése szerint az online özösség többsége (65%) már hallott a közösségi vásárlásról. Fontos azonban kiemelni, hogy helyesen csupán a netezők harmada tudja, mit takar a fogalom. Van még tehát mit tenni a közösségi vásárlás megismertetéséért, és a kipróbáló réteg vásárlásait vizsgálva meg is lehet az eredménye az edukációnak. Noha magát a közösségi vásárlást csupán 9% próbálta a netezők közül, a kipróbálók többsége nyilvánvalóan pozitívan élte meg a vásárlást, hiszen nem csupán egy alkalommal, de legalább kétszer vásárolt hasonló rendszerben.
A közösségi vásárlást kipróbálók 83%-a úgy gondolja, hogy a közösségi vásárlás jó alkalom a spórolásra. És hogy kik éltek már a lehetőséggel? Az NRC eredményei szerint a közösségi vásárlók kétharmada (67%) nő és többségük (57%) a fővárosban, illetve nagyvárosokban (27%) él. (Ez egyébként a kínálattal is egybevág, hiszen a legtöbb közösségi vásárlási oldal Budapesten kínálja ajánlatait, és a piaci szereplők csupán nemrégiben kezdték meg a terjeszkedést egyes megyeszékhelyek, például Debrecen és Kecskemét felé.)
Mint bármely más termék vagy szolgáltatás esetében, a közösségi vásárlás korai kipróbálói is elsősorban olyan fogyasztók, akik" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.
A teljesség igénye nélkül minden egy helyen: szakdolgozatok, értekezések, elemzések e-kereskedelem és online marketing témákban - évenkénti bontásban.
Hasznos webes eszközök: online marketing, e-kereskedelem, eBusiness, website tervezés, web-design, ergnomónia, website tipográfia, SEO, SEM, SMO, site optimalizálás és társaik.
Szakirodalom: könyvek, kiadványok online marketing, webáruház, e-Kereskedelem témakörökben.