Kuponozás - Felhasználók: Hova tovább, közösségi vásárlás?
2012. március 06. írta: vecseilaszlo

Kuponozás - Felhasználók: Hova tovább, közösségi vásárlás?

Az az érdekes helyzet alakult ki a hazai közösségi vásárlás piacán, hogy miközben maga a szegmens csupán gyerekcipőben jár, a máris jelenlévő 60 szolgáltató korai konszolidációjára lehet számítani. A fogyasztók közül azonban még sokan nem ismerik a közösségi vásárlás lehetőségeit, és még annál is kevesebben próbálták.

Forrás: @M interaktív magazin (IV. évfolyam, 1. szám, 2012. január – február)
Szerző: Gaborják Éva

"Az NRC piackutató 2011 szeptemberében, a legalább hetente internetező 18-69 évesek körében végzett felmérése szerint az online özösség többsége (65%) már hallott a közösségi vásárlásról. Fontos azonban kiemelni, hogy helyesen csupán a netezők harmada tudja, mit takar a fogalom. Van még tehát mit tenni a közösségi vásárlás megismertetéséért, és a kipróbáló réteg vásárlásait vizsgálva meg is lehet az eredménye az edukációnak. Noha magát a közösségi vásárlást csupán 9% próbálta a netezők közül, a kipróbálók többsége nyilvánvalóan pozitívan élte meg a vásárlást, hiszen nem csupán egy alkalommal, de legalább kétszer vásárolt hasonló rendszerben.

A közösségi vásárlást kipróbálók 83%-a úgy gondolja, hogy a közösségi vásárlás jó alkalom a spórolásra. És hogy kik éltek már a lehetőséggel? Az NRC eredményei szerint a közösségi vásárlók kétharmada (67%) nő és többségük (57%) a fővárosban, illetve nagyvárosokban (27%) él. (Ez egyébként a kínálattal is egybevág, hiszen a legtöbb közösségi vásárlási oldal Budapesten kínálja ajánlatait, és a piaci szereplők csupán nemrégiben kezdték meg a terjeszkedést egyes megyeszékhelyek, például Debrecen és Kecskemét felé.)

Mint bármely más termék vagy szolgáltatás esetében, a közösségi vásárlás korai kipróbálói is elsősorban olyan fogyasztók, akik" ... >>

 

 

 

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen. 

A teljesség igénye nélkül minden egy helyen: szakdolgozatok, értekezések, elemzések e-kereskedelem és online marketing témákban - évenkénti bontásban.
Hasznos webes eszközök: 
online marketing, e-kereskedelem, eBusiness, website tervezés, web-design, ergnomónia, website tipográfia, SEO, SEM, SMO, site optimalizálás és társaik.
Szakirodalom: könyvek, kiadványok online marketing, webáruház, e-Kereskedelem témakörökben.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr24291341

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása