Forrás: @M interaktív magazin (IV. évfolyam, 1. szám, 2012. január – február)
Szerző: Fokasz Oresztesz
"Madar Norbert tanácsadó hozzátette: a jelek szerint egyes oldalak nem is törekszenek arra, hogy óriási forgalmat generáljanak, az ezeket üzemeltető cégek számos bevételi forrásának általában csak egyike a közösségi vásárlás. Ilyen szereplők jelen lehetnek később is a piacon, de komolyabb szereplőből 3-5 darabnál nem lehet több. Ez egyébként jelenleg is így van – fejtette ki a szakember.
Az új szereplők térnyerését nehezíti az is, hogy a vásárlóközönség erősen kötődik az egyes oldalakhoz, a felhasználók ragaszkodnak a megszokott márkákhoz. „Néhány hónapja bukkant fel például a bookline könyváruház oldala, a Liners.hu. Hiába a jól ismert márka, hiába a sok elérhető user, egyelőre nem képes felvenni a versenyt a nagyokkal” – fogalmazott Madar Norbert, érzékeltetve, hogy egyre nehezebb a sikeres piacra lépés.
Honnan jön a pénz?
Tény, hogy a legnagyobb hazai szereplők – ahogy egyébként a közösségi vásárlás úttörőjének tekintett, a közelmúltban tőzsdére lépett amerikai Groupon is – egyelőre veszteséggel működnek. Felmerül a kérdés, hogy vajon a jóval kisebb forgalmat bonyolító cégeknek miért éri meg mégis a működés. Kis Gergely, a GKIeNET ügyvezető igazgatója szerint a piac vezetői elsősorban" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.
A teljesség igénye nélkül minden egy helyen: szakdolgozatok, értekezések, elemzések e-kereskedelem és online marketing témákban - évenkénti bontásban.
Hasznos webes eszközök: online marketing, e-kereskedelem, eBusiness, website tervezés, web-design, ergnomónia, website tipográfia, SEO, SEM, SMO, site optimalizálás és társaik.
Szakirodalom: könyvek, kiadványok online marketing, webáruház, e-Kereskedelem témakörökben.