Új reklámstratégia kell az olvasók eléréséhez
2012. február 13. írta: vecseilaszlo

Új reklámstratégia kell az olvasók eléréséhez

Melyik volt 2011 legjelentősebb könyves eseménye, és hogyan befolyásolta ez a kiadók munkáját és a kereskedőhálózatokat? Megéri-e verseskönyvet megjelentetni? Aktuális hírek, hitek és tévhitek a könyvkiadásról – interjúsorozatunkban Péczely Dóra, a Magvető főszerkesztője válaszol a kérdésekre.

Forrás: prae.hu - általános művészeti portál
Szerző: Hevesi Judit

"PRAE.HU: Legelőször arra lennék kíváncsi, hogyan értékeled az elmúlt évet?

2011 az egész magyar könyves szcénában egy nagyon fontos változást biztosan hozott, mely jelentékeny hatással volt mind a Magvető Kiadó, mind az én személyes életemre. Nyilvánvalóan a Libri Könyvkiadó létrejöttére gondolok, hiszen a Magvető Kiadó előző főszerkesztője lett a Libri Könyvkiadó egyik igazgatója, s részben ennek következtében én lettem a Magvető főszerkesztője. A tágabb értelemben vett újdonság viszont az, hogy eddig a Libri kereskedőhálózatnak nem voltak kiadói – ellentétben az Alexandrával és a Lírával (mi Magvetőként egyébként a Líra csoport része vagyunk), így egyszerre borult és állt fel újra a rendszer. Úgy gondolom, hogy a fiatalos lendület, az eltérő kiadói szemlélet és az újabb és újabb reklámstratégiák átrendezik az erőviszonyokat, tanulunk egymástól. 

Magyarországon sokan még mindig abban a tévhitben élnek, hogy például a Magvető úgy működik, mint régen, amikor állami kiadó volt. Holott ez a kiadó is a piacról él, és csak abból a könyvből van pénz, amit eladunk. A támogatásokból kapott pénzek egyáltalán nem fedezik egy könyv létrejöttét, de persze sokat segítenek még így is, például verseskönyvek megjelentetésénél. Köztudott, hogy nekem szívügyem a vers, a verseskötetek megjelentetése, és még ennyi év tapasztalata sem tudott megtörni ebben a misszióban, de ha nincs 1500-2000 ember, aki megveszi a verseskönyveket, nehéz életben tartani ezt a profilt. Mert elméletileg rendben van, hogy egy kiadó a bevételéből igyekezzen támogatni ezt a fontos, kulturális ügyet, de előtte ki kell fizetni a munkatársakat és a villanyszámlát is. Viszont" ... >>  

 

 

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen. 

A teljesség igénye nélkül minden egy helyen: szakdolgozatok, értekezések, elemzések e-kereskedelem és online marketing témákban - évenkénti bontásban.
Hasznos webes eszközök: 
online marketing, e-kereskedelem, eBusiness, website tervezés, web-design, ergnomónia, website tipográfia, SEO, SEM, SMO, site optimalizálás és társaik.
Szakirodalom: könyvek, kiadványok online marketing, webáruház, e-Kereskedelem témakörökben.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr934078615

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása