Forrás: HWSW
Szerző: Dojcsák Dániel
"Mindenki tudja szinte, hogy a keresőkben előbukkanó találatok sorrendjét a Google (és az egyéb keresők is) szintetikus algoritmusok segítségével állítják elő. Az sem titok, hogy lehet tenni azért, hogy egy adott tartalom előkelőbb helyen szerepeljen a keresésekben. Az viszont már misztikus, hogy mit is jelent pontosan az előkelőbb hely. Az egyszerű felfogás szerint egy adott kulcsszóra minél előrébb kell szerepelni a listában, de a történet messze nem ennyire egyszerű. A köztudat a SEO-t, azaz keresőoptimalizálást webes mágiának tartja és még a weboldal-tulajdonosok fejében is komoly káosz van azzal kapcsolatban, hogy mi a SEO, mi a jó SEO és mi a kívánt eredmény.
A butákat könnyű jól átverni
Egy ilyen kaotikus helyzetet könnyen lovagolnak meg a csalók, kóklerek, a tudatlanságból könnyű hasznot remélők. Előfordult már, hogy kuponoldalon lehetett féláron “seózást” venni, találunk “dobozos” SEO-t havi háromezerért és felbukkannak azok a betyárok is, akik azt hazudják, hogy nekik szerződésük van a Google-lel és garantálni tudják az első helyet. Közben persze a megrendelői oldal is félelmetes dolgokat képes kérni, van, aki a “Facebook” keresőszóra szeretne első lenni, van aki a konkurenciát akarja megsemmisíteni és előfordul, hogy valaki több száz domainre szeretné klónozni hulladék tartalmát.
A tavalyi Superseo konferencia folytatásaként 2012-ben 5 napos Superweek konferencián az analitika, PPC hirdetések és a modern web elemzése mellett most is fontos helyet kap a keresők lelki világa, illetve a keresőoptimalizálás. Az első napon Türk István, az iProspect SEO-szakértője mutatta be a hazai SEO-szakma árnyoldalait. Előadásának konklúziója: sok a kókler, de meg lehet találni a megfelelő szakembereket és el lehet érni valódi eredményeket, nem is olyan nehezen.
Minek egyáltalán jól csinálni?
Az alapvető kérdés, amit Türk István felvetett, felmerülhet bárkiben: “miért kell nekünk egyáltalán jó és megbízható szakember, amikor SEO-ról beszélünk?” A válasz viszonylag egyszerű, a jó szakember valódi, közösen meghatározott eredményeket hoz, ahelyett, hogy feleslegesen ámítaná a laikus megrendelőt. A megbízhatóság pedig azért sem elhanyagolható, mert" ... >>
Forrás: SEO blog - Longhand
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.
A teljesség igénye nélkül minden egy helyen: szakdolgozatok, értekezések, elemzések e-kereskedelem és online marketing témákban - évenkénti bontásban.
Hasznos webes eszközök: online marketing, e-kereskedelem, eBusiness, website tervezés, web-design, ergnomónia, website tipográfia, SEO, SEM, SMO, site optimalizálás és társaik.
Szakirodalom: könyvek, kiadványok online marketing, webáruház, e-Kereskedelem témakörökben.