Online kuponisták
2012. január 24. írta: vecseilaszlo

Online kuponisták

Magyarországon is egyre jelentősebb szeletet hasít ki az online reklámtorta méretéhez viszonyítva a közösségi vásárlás, volumene az idei évben már elérheti a 3-4 milliárd forintot. Ennek jelentős része 2-3 nagyobb kuponos weboldal árbevételéből származik, pedig a piaci szereplők száma már megközelíti a 60-at.

Forrás: Computerworld
Szerző: Szalay Dániel

"Vértől fröcsögő vörös óceán - ezekkel a szavakkal jellemezte nemrégiben Müller András, az egyik közösségi vásárlást támogató oldal, a Sanoma Media Budapest által május végén indított Árbarátok.hu értékesítési vezetője a hazai kuponos piacot. Müller arra utalt ezzel, hogy a mostanra már mintegy 60 kisebb-nagyobb kuponos oldal között milyen éles verseny bontakozott ki a hirdetőpartnerek és a kuponoldalakra regisztráló felhasználók kegyeiért. Pedig a régióban van, ahol ennél is élesebb a verseny.

Kaprinay Zoltán, a nevével tréfásan a Kádár-korszak szocialista brigádmozgalmára utaló Bónusz Brigád egyik alapítója, a Magyarországon elsők között induló kuponos site első születésnapját nemrégiben ünneplő sajtóbeszélgetésen például arra utalt, hogy a nálunk jóval fejlettebb e-kereskedelmi piaccal bíró Csehországban a kuponos oldalak száma mostanra már meghaladja a 200-at is. A magyar piac szereplői mindenesetre „tisztulásra" számítanak, vagyis szinte mindenütt azt prognosztizálják, hogy a mostani „hype" után a kedvezménysite-ok száma a mostaninál jóval kevesebb lesz, hiszen jelenleg is csupán a 2-3 nagyobb kuponos oldal (Bónusz Brigád, Kupon Világ, Árbarátok) köré fókuszálódik az említett éves árbevétel jelentős része. (A Bónusz Brigádnál például már most biztosak benne, hogy ha az év hátralévő részében esetleg stagnálna a piac, akkor is pozitív értéket mutat majd a 22 fős vállalkozás mérlegének eredménysora: forgalmuk 1-1,5 milliárd forint között lesz.) A hirdető partnerek - vagyis akik a kedvezményes bonokkal próbálják becsábítani a fogyasztókat - most még kísérletezgetnek, némelyikük több kuponsite-on keresztül is hirdet akciókat. Ám mivel a kuponoldalak minősége, látogatottsága, vásárlóinak összetétele jelentős szórást mutat, várhatóan csak a legjobbak maradhatnak fent azon a bizonyos „vértől fröcsögő vörös óceánon".

Piacpezsdítés
Bombaként robbant Magyarországon - éppúgy, mint az Egyesült Államokban (ahol a piac szereplői által mintaként követett, rendkívül sikeres Groupon oldal működik) - a közösségi vásárlás üzleti modellje. Ennek lényege, hogy az interneten egy-egy oldalon több vásárló együttes vásárlását ösztönözzék, ezért kedvezményt kínálnak a szolgáltatók, a közösségi vásárlási oldalak üzemeltetői pedig még jutalékot is kapnak az eladások után. A kuponos oldalak a lehető legjobb időzítéssel indultak el, hiszen a válság következtében az emberek körében divat lett a takarékoskodás. A Bónusz Brigádnál például azt mondják," ... >> 

 

 

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen. 

A teljesség igénye nélkül minden egy helyen: szakdolgozatok, értekezések, elemzések e-kereskedelem és online marketing témákban - évenkénti bontásban.
Hasznos webes eszközök: 
online marketing, e-kereskedelem, eBusiness, website tervezés, web-design, ergnomónia, website tipográfia, SEO, SEM, SMO, site optimalizálás és társaik.
Szakirodalom: könyvek, kiadványok online marketing, webáruház, e-Kereskedelem témakörökben.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr803603058

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása