Forrás: HWSW
Szerző: Gálffy Csaba
"A mai kibocsátás során 100 millió darab részvényt értékesít a Zynga darabonként 10 dolláros áron, ezzel a cég 14,2 százaléka kerül közkézre. A Zynga fenntartja magának a jogot, hogy szélsőségesen erős kereslet esetén további 15 millió részvényt értékesíten, ebben az esetben a társaság 16,4 százaléka kerülne tőzsdére. A forgatókönyv szerint tehát 1-1,15 milliárd dollárnyi tőkét von be a vállalat, ez a Google 2004-es IPO-ja óta a legnagyobb ilyen tranzakciónak számít az Egyesült Államokban - összehasonlításképpen a Groupon 700 millió, a VMware pedig 1 milliárd dollárnyi részvényt adott ki a kezdeti kibocsátás keretében.
A Zynga játékkészítő cég, az ipar nagyjaitól, az Electronic Artstól vagy az Activision-Blizzardtól eltérően azonban szinte kizárólag a Facebookon van jelen és az alkalmi játékosokat szólítja meg. Termékei közé tartozik a 'Ville sorozat (FarmVille, CityVille), de jövedelmező a Zynga Poker és a Mafia Wars is. A Facebooktól eltérően a Zynga nem elsősorban hirdetésekből él, hanem a játékosok számára értékesít virtuális javakat - ez a bevételének 94 százalékát adta.
Hangulat kérdése?
A Zynga hagyományos módon számolt bevételeinek bővülése az elmúlt három negyedévben megtorpant, a korábbi robbanásszerű növekedés után 270 millió dollár körül ragadt a forgalom. A KBC Equitas szerint" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.
A teljesség igénye nélkül minden egy helyen: szakdolgozatok, értekezések, elemzések e-kereskedelem és online marketing témákban - évenkénti bontásban.
Hasznos webes eszközök: online marketing, e-kereskedelem, eBusiness, website tervezés, web-design, ergnomónia, website tipográfia, SEO, SEM, SMO, site optimalizálás és társaik.
Szakirodalom: könyvek, kiadványok online marketing, webáruház, e-Kereskedelem témakörökben.