Forrás: Turizmus.Online
"A nap első előadásában Kurucz Imre, az NRC fejlesztési igazgatója a közösségi vásárlás külföldi és magyarországi elterjedését vázolta fel. Az NRC 12 éve foglalkozik online piackutatással, a szakember most egy, a közösségi vásárlásról készült egészen friss, szeptemberi felmérésük eredményeit ismertette. Kurucz Imre elmondta, sokan még nem teljesen ismerik, hogy mit jelent a fogalom, keverik az online aukcióval, közösségi médiával. A közösségi vásárlásnál 3 elem kell, hogy meglegyen, az online vásárlás, a kuponos kedvezmény és a csoportos kedvezmény.
Ezután a Groupon működési rendszerét és a 2008-tól, napjainkig elért eredményeit ismerhették meg a résztvevők, valamint az amerikai piac közösségi vásárlási szokásait, mely oldalakon és milyen típusú szolgáltatásokat vásárolnak. Bíztató adat, hogy az USA-ban a közösségi vásárlók 82 százaléka újra igénybe vette azt a szolgáltatást, amelyet korábban kuponnal próbált ki.
A szakember a magyar piac jellemzőit is ismertette: jelenleg a legnagyobb, Bónusz Brigád mellett nagyjából 60 közösségi vásárlási oldal működik, utóbbiak közül van, amelyen nincsen csoportos vásárlás, csak kupon értékesítés, vannak már a közösségi vásárlói oldalak ajánlatait összegyűjtő metaoldalak is.
Az NRC kutatásából kiderül, hogy Magyarországon a felnőtt internet felhasználók" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.
A teljesség igénye nélkül minden egy helyen: szakdolgozatok, értekezések, elemzések e-kereskedelem és online marketing témákban - évenkénti bontásban.
Hasznos webes eszközök: online marketing, e-kereskedelem, eBusiness, website tervezés, web-design, ergnomónia, website tipográfia, SEO, SEM, SMO, site optimalizálás és társaik.
Szakirodalom: könyvek, kiadványok online marketing, webáruház, e-Kereskedelem témakörökben.