Forrás: HWSW
Szerző: Dojcsák Dániel
"A ComScore legfrissebb jelentése szerint a globális piacon jelentős előnyt vívott ki magának a könyváruházból kereskedelmi mogullá fejlődő Amazon, s eddig leginkább azért nem esett szó róla, mert a statisztikák főként az aukciós oldalakat szemlézték. A kutatók most viszont összemérték az aukciós oldalakat a retail áruházakkal a rájuk eső fogyasztói figyelem szempontjából.
Az Amazon a legnagyobb
A felmérésből kiderült, hogy az Amazon egymaga viszi az online kereskedelmi szegmensben a látogatások 20,4 százalékát, míg a klasszikus online adás-vétel nagyura, az eBay csak a forgalom 16,2 százalékával kell beérje a 2011 júniusi adatok szerint. Meglepő módon a lista negyedik helyére felfért az Apple is, 135 millió egyedi látogatóval júniusban 9,7 százalékos részt tudhat magáénak. A vizsgált 1,39 milliárd egyedi látogatós globális piacon az Amazon 282 millió egyedi látogatót számlál, míg az eBay 223,5 milliót.
Az Egyesült Államokban a legfejlettebb az elektronikus kiskereskedelem, s már most túlvan az évi 150 milliárd dollárt meghaladó forgalmon, emellett most ott a lehetőség minden szereplő előtt, hogy az európai és ázsiai piacok által jelentett óriási tömeget is meghódítsa. A technológia fejlődésével jelentősen megváltozott a felhasználók, illetve ebben az esetben vásárlók viselkedése és egyre gyakrabban keresik a kényelmet, illetve a kedvezőbb árat az online csatornákon és nem elégszenek meg az internettel, mint információforrással. Néhány globális kiskereskedelmi márka" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.
A teljesség igénye nélkül minden egy helyen: szakdolgozatok, értekezések, elemzések e-kereskedelem és online marketing témákban - évenkénti bontásban.
Hasznos webes eszközök: online marketing, e-kereskedelem, eBusiness, website tervezés, web-design, ergnomónia, website tipográfia, SEO, SEM, SMO, site optimalizálás és társaik.
Szakirodalom: könyvek, kiadványok online marketing, webáruház, e-Kereskedelem témakörökben.