Forrás: SEO Könyv - Old SEOs never die, they just lose their rankings
"Hetente készül a SEOmoz kiváló keresőoptimalizálási videós sorozata, a Whiteboard Friday, ahol igen érdekes kérdések kerülnek terítékre. Így történt legutóbb is, a nagyszabású Google rangsorolási faktorokat vizsgáló SEOmoz kutatás egyik kritikus vetülete, a negatív rangsorolási tényezők adták a témát.
A SEOmoz kísérlete egyébként korrelációkat vizsgált, ami módszertanilag objektív megoldásnak tűnik. Tehát olyan tényezők feltárása volt a cél, amelyek korrelálnak a rangsorolással. Viszont a magas a korreláció nem feltétlenül jelent ok-okozati összefüggést, csupán két „tetszőleges érték egymáshoz való viszonyát.” A Wikipédián az egyébként gyakori értelmezési hibára találhatunk egy szemléletes példát: „ha egy vidéken a gólyafészkek és a gyerekek száma korrelál, akkor az nem bizonyítja azt, hogy a gyereket a gólya hozza”.
Ennélfogva a kapott eredményeket úgy kell értelmezni, hogy a magas korrelációt mutató tényezők, csupán nagy valószínűséggel kedvező hatással lehetnek a rangsorolásra, azaz nem tényként kezelendők.
A negatív Google rangsorolási faktorok többségét a tapasztalatok is igazolják, így célszerű szem előtt tartani a SEO projektek során az itt tárgyalt jelenségeket.
Domain név hossza
Az teljesen nyilvánvaló, hogy a hosszú domain név nemcsak a felhasználónak szívás, de a rangsorban is visszaköszönhet, mégpedig kedvezőtlenül. Hogy az eredeti SEOmozos példát hozzam, ha" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.
A teljesség igénye nélkül minden egy helyen: szakdolgozatok, értekezések, elemzések e-kereskedelem és online marketing témákban - évenkénti bontásban.
Hasznos webes eszközök: online marketing, e-kereskedelem, eBusiness, website tervezés, web-design, ergnomónia, website tipográfia, SEO, SEM, SMO, site optimalizálás és társaik.
Szakirodalom: könyvek, kiadványok online marketing, webáruház, e-Kereskedelem témakörökben.