Érdemes kuponozni? Érvek és ellenérvek hezitáló cégeknek
2011. augusztus 30. írta: vecseilaszlo

Érdemes kuponozni? Érvek és ellenérvek hezitáló cégeknek

Gombamód szaporodnak a minimum 50 százalékos kedvezményt kínáló kuponos oldalak, amelyek kihagyhatatlan ajánlatokkal bombázzák látogatóikat. A vásárlók mindenképpen nyernek a futó akciókkal, de mi a helyzet a cégekkel?


Forrás: ateceged.hu

"Az elmúlt egy évben elárasztották a magyar webet a Groupon-klónok. Lépten- nyomon előkerülnek, és ma már ott tartunk, hogy a használatukat sokszor a vendégek ajánlják a vendéglátóhelyek üzemeltetőinek. Külső szemlélőknek minden ajánlat sikertörténetnek tűnhet, hiszen van egy legalább 50 százalékos árkedvezményt nyújtó akció, több tucat eladott kupon, és az a publicitás, amit a kuponos oldal a felületén biztosít. A fogyasztók szempontjából ez így is van, hiszen jelentős árkedvezménnyel juthatnak hozzá egy szolgáltatáshoz (habár lehetett már olvasni olyan esetről is, mikor a szolgáltató hirtelen megszűnése miatt hoppon maradtak a cégek és a vásárlók is).

Miért érdemes belefogni?
A Groupon által kitalált modell alapján a fogyasztó mellett a webes felületet nyújtó üzemeltető és a kereskedő is jól jár. Előbbi jutalék formájában gazdagodik minden eladott kupon után, míg a cégek sok vásárlóra tehetnek szert, és ami ennél is fontosabb, a nagy forgalmú kuponos oldalon lévő ajánlattal és a kiküldött hírlevelekkel még több lehetséges vásárlót érhetnek el. Ezen felül a megtérülés mértéke is pontosan meghatárzható, amely például egy szórólap esetén nem biztosított.

A mindenki nyer szituáció hozzájárult ahhoz, hogy a Groupon-modellnek már számos követője van Magyarországon, amely oldalakat több százezer ember szemléz nap, mint nap. A GKIeNET-BCE E-business Kutatóközpont júniusi felmérése szerint az elmúlt fél évben" ... >>

 

 

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen. 

A teljesség igénye nélkül minden egy helyen: szakdolgozatok, értekezések, elemzések e-kereskedelem és online marketing témákban - évenkénti bontásban.
Hasznos webes eszközök: 
online marketing, e-kereskedelem, eBusiness, website tervezés, web-design, ergnomónia, website tipográfia, SEO, SEM, SMO, site optimalizálás és társaik.
Szakirodalom: könyvek, kiadványok online marketing, webáruház, e-Kereskedelem témakörökben.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr403180368

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása