Digitális fejezet - e-könyvolvasók térnyerése
2011. augusztus 29. írta: vecseilaszlo

Digitális fejezet - e-könyvolvasók térnyerése

Több e-könyvet ad már el az amerikai Amazon, mint nyomtatottat. Élesedik a digitális szöveget kezelő készülékek versenye, a könyvkiadók pedig igyekeznek elkerülni a lemezcégek sorsát.


Forrás:
HVG (A HVG.hu korábbi cikkeit csak regisztrált felhasználók olvashatják. A regisztráció ingyenes)
Szerző: Nagy Gábor

"A manhattani Jacob K. Javits Konferencia-központ alagsorában szerénykedtek két éve még az e-könyvek kiadói a szokásos májusi New York-i könyvkiállításon, az idén viszont ők voltak a főhelyen, és a nagy cégek is egymással versengve mutatták be digitális kínálatukat. A piac főleg az USA-ban alakul át szélsebesen, de a letölthető és számítástechnikai eszközökön olvasható könyvek iránti kereslet Európában is látványosan nő. Az amerikai kiadói szövetség szerint az első negyedévben az USA-ban az e-könyvek értékesítése éves szinten 160 százalékkal, 233 millió dollárra emelkedett, miközben a nyomtatott olvasnivalóké bő 23 százalékkal esett. A két változat persze még így sincs egy súlycsoportban, ám a digitálisan letölthető művek piaci részesedése két év alatt a semmiből ugrott fel 14 százalékra.

A világ legnagyobb online áruháza, a pályafutását másfél évtizede éppen könyvek internetes értékesítésével kezdő, seattle-i székhelyű Amazon nemrég bejelentette, hogy áprilisban megfordultak az arányok: már több e-könyvet ad el, mint nyomtatottat. A digitális verziók forgalma tavaly júliusban hagyta maga mögött a kemény fedelűekét, idén januárban pedig a puha kötésűekét. Az Amazon nem közöl adatokat, azt azonban tudni, hogy a fölény itt is az eladott példányszámra, és nem a dollárban elért bevételre vonatkozik. Általában is óriási ütemben bővül a digitálisan hozzáférhető könyvek köre. Az Amazon több mint 800 ezer címet kínál, a keresőjéről ismert Google 3 millió – zömmel szerzői jog által már nem védett – könyvet digitalizált, és a nagy kiadók is gőzerővel alakítják át katalógusuk darabjait elektronikusan olvashatóvá.

A formátumok különbözősége miatt a piac" ... >> 

 

Kapcsolódó cikk:

Utolsó lap - Amerikai könyves csőd

Stratégiai hibák sorozata vezetett az amerikai Borders könyváruházlánc csődjéhez.

Forrás: HVG (A HVG.hu korábbi cikkeit csak regisztrált felhasználók olvashatják. A regisztráció ingyenes)

"Élete legrosszabb befektetésének nevezte William Ackman, a Pershing Square árfolyam-kockázati alap vezetője, hogy öt éve 11 százalékot vásárolt a Borders Groupban. A második legnagyobb amerikai könyváruházlánc részvényei ugyanis akkori értékük századát, alig 21 centet értek, amikor a cég a múlt héten csődvédelmet kért fojtogató adósságállománya miatt. A túlélés reményében legalább kétszáz üzletét – az összes csaknem harmadát – bezárja, a hétfői elnökök napja miatt hosszúra nyúlt hétvégén egyes helyeken már meg is kezdődött a könyvek kiárusítása. A 19,5 ezer alkalmazottból 6 ezernek az állása megszűnik, miközben a cég öt éve még 35 ezer embert foglalkoztatott.

Kicsiben indult, és túl nagyra nőtt a Borders. A cég alapjait a michigani állami egyetem közelében, Ann Arborban rakta le 1971-ben egy testvérpár, Tom és Louis Border, akik a diákok igényeire építve antikváriumot indítottak. Utána újabb és újabb, immár hagyományos könyvesboltokkal terjeszkedtek. Mindig ügyeltek arra, hogy az eladók tájékozottak legyenek, felvételi követelmény volt az alapos irodalmi ismeret. A vállalatot 1992-ben 125 millió dollárért eladták a Kmart áruházláncnak, amely a bevásárlóközpontokban található Waldenbooks könyvüzleteket is birtokolta, ezeket egy ernyő alá vitte az új szerzeménnyel.

A három évvel később Borders Group néven leválasztott és tőzsdére vitt üzletág állt az amerikai könyvkereskedelem átalakulásának élére. Az USA-t teleépítette" ...>> 

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

 

 

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen. 

A teljesség igénye nélkül minden egy helyen: szakdolgozatok, értekezések, elemzések e-kereskedelem és online marketing témákban - évenkénti bontásban.
Hasznos webes eszközök: 
online marketing, e-kereskedelem, eBusiness, website tervezés, web-design, ergnomónia, website tipográfia, SEO, SEM, SMO, site optimalizálás és társaik.
Szakirodalom: könyvek, kiadványok online marketing, webáruház, e-Kereskedelem témakörökben.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr163180352

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása