Forrás: HWSW
Szerzők: Bodnár Ádám, Gálffy Csaba
"Tisztázták a számokat
Módosította a nyilvános részvénykibocsátás előtt álló Groupon az Értékpapírpiaci- és Tőzsdefelügyelethez (SEC) beadott eredménykimutatásait, mivel az azokban szereplő eredményszámítási módszerek nem feleltek meg a szervezetnek. A világ legnagyobb kuponoldala, amelynek sikerén felbuzdulva klónok serege lepte el a világhálót, egy sajátos, általa kitalált profitszámítási módszert alkalmazott ("adjusted consolidated segment operating income", ACSOI) amely nem tartalmazta az ügyfélszerzés költségeit. Bennfentes források szerint a SEC nyomására adott be újabb dokumentumokat a Groupon, amelyek már az általánosan elfogadott számviteli alapelvek (GAAP) szerinti számokat tartalmazzák.
A Groupon vélhetően azért alkalmazta a (máshol még sosem látott) ACSOI számítási módszert, hogy elterelje a figyelmet a rendkívül magas ügyfélszerzési költségekről, amelyek masszív veszteséget okoznak a számára. Az eredeti dokumentumok szerint a Groupon tavaly 60,6 millió dolláros "ACSOI" profitot termelt, az idei első negyedévben pedig több mint 81 millió dollárt, azonban az általánosan elfogadott számviteli alapelvek alapján a tavalyi eredménye 420 milió dolláros veszteség volt, az idei első negyedévben pedig 117 milliós mínuszt mutatott a mérleg. A második negyedévben a bevétel mintegy tízszeres éves növekedés után 878 millió dollárt tett ki (ennek java akvizíciókból származik), a cég emellett 102 milliós veszteséget könyvelt el, ami a tavalyinak majdnem háromszorosa. A cég története során mintegy 500 millió dollárt vesztett eddig.
Andrew Mason, a Groupon elnök-vezérigazgatója szerint" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.
A teljesség igénye nélkül minden egy helyen: szakdolgozatok, értekezések, elemzések e-kereskedelem és online marketing témákban - évenkénti bontásban.
Hasznos webes eszközök: online marketing, e-kereskedelem, eBusiness, website tervezés, web-design, ergnomónia, website tipográfia, SEO, SEM, SMO, site optimalizálás és társaik.
Szakirodalom: könyvek, kiadványok online marketing, webáruház, e-Kereskedelem témakörökben.