Forrás: Google Magyarország Blog - üzlet, technológia, termékek és kultúra
Szerző: Amit Singhal
"Azt tanácsoljuk a tartalomszolgáltatóknak, hogy webhelyükön továbbra is a lehető legjobb felhasználói élmény biztosítására, s ne a Google vélt rangsorolási algoritmusaira és jeleire összpontosítsanak. A Panda algoritmus módosítás csak egy a nagyjából 500 olyan keresési fejlesztés közül, amelyet idén tervezünk végrehajtani. A Panda elindítása óta több mint egy tucat módosítást eszközöltünk a rangsorolási algoritmusainkon, és egyes webhelyek tévesen azt feltételezték, hogy a rangsorban elfoglalt helyük változása a Pandának köszönhető. A keresés bonyolult és egyre fejlődő tudomány, fontos tehát az algoritmus módosítások helyett a felhasználói élményre koncentrálni.
Mi számít minőségi webhelynek?
A webhelyek minőségével foglalkozó algoritmusaink célja az, hogy "kiváló minőségű" webhelyeket jelenítsünk meg azáltal, hogy a gyengébb minőségű tartalmak a rangsorban lejjebb helyezkednek el. Most szeretnénk bemutatni az algoritmusaink fejlesztése mögött alló ötleteket és kutatást.
Az alábbi kérdések segítségével bárki felmérheti egy oldal vagy cikk "minőségét". Mi is ilyen jellegű kérdéseket teszünk fel magunknak azoknak az algoritmusoknak az írásakor, amelyek célja a webhelyek minőségének felmérése. Más szóval, a felhasználóink preferenciáit igyekszünk kódként leírni.
Természetesen nem áruljuk el az algoritmusainkban használt tényleges rangsorolási jeleket, mert nem akarjuk, hogy bárki kijátssza a keresési rangsorolásunkat, de az alábbi kérdések némi betekintést nyújtanak a Google megközelítésébe:" >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.
A teljesség igénye nélkül minden egy helyen: szakdolgozatok, értekezések, elemzések e-kereskedelem és online marketing témákban - évenkénti bontásban.
Hasznos webes eszközök: online marketing, e-kereskedelem, eBusiness, website tervezés, web-design, ergnomónia, website tipográfia, SEO, SEM, SMO, site optimalizálás és társaik.
Szakirodalom: könyvek, kiadványok online marketing, webáruház, e-Kereskedelem témakörökben.