Forrás: Világgazdaság Online
Szerző: Mézes Gergely
"A könyvpiac már évek óta nem számít prosperáló ágazatnak. A forgalom 2010-ben is mérséklődött, 64,1 milliárdról 61,5 milliárd forintra, a csökkenés az inflációval együtt a kilenc százalékot is elérheti. A szakma szereplői a világgazdasági válság miatt csökkenő vásárlóerőt teszik felelőssé, de közben a szakmát belső feszültségek is terhelik, például, mert a nagy könyvpaloták gerjesztette mennyiségi verseny nagy terhet ró a kiadókra.
Nem véletlen, hogy a magyar piacon is megjelentek a nagy terjesztői hálózatokat kikerülő cégek, amelyek az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában már kedvelt print on demand rendszert (nyomtatás igény szerint) próbálják meghonosítani. A könyveket nem egyszerre, hanem a megrendelések után gyártatják le, annyit, amennyire szükség van. Ma már több ilyen vállalkozás működik Magyarországon, ezt kínálja a Révai Digitális Könyvkiadó, az Ad Librum Kiadó és a „legrégibb”, a 2009 óta működő Fapadoskönyv Kiadó.
„A hagyományos modell hátránya, hogy valamennyi kockázat a kiadói oldalon van. A kiadó állja a kézirat gondozásának a költségeit, fizeti a szerzőt, a nyomdát, a terjesztők azonban csak bizományba veszik át a könyvet” – magyarázza Farkas András, a Fapadoskönyv Kiadó vezetője. „A mi rendszerünk egyszerű: úgy tördeljük a szöveget, hogy azt otthon kinyomtatva bárki könyvvé tudja alakítani. Az ehhez szükséges kellékek papírboltban megvásárolhatók, de ha ehhez nem fűlik a fogunk, monitoron is olvashatunk” – mondja. „Ez a fapados könyv. Kihagytuk a nyomdát, a nagykereskedőt, és nincs remittenda sem” – teszi hozzá. Amikor a tapasztalatokról kérdezzük, kiderül," ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.
A teljesség igénye nélkül minden egy helyen: szakdolgozatok, értekezések, elemzések e-kereskedelem és online marketing témákban - évenkénti bontásban.
Hasznos webes eszközök: online marketing, e-kereskedelem, eBusiness, website tervezés, web-design, ergnomónia, website tipográfia, SEO, SEM, SMO, site optimalizálás és társaik.
Szakirodalom: könyvek, kiadványok online marketing, webáruház, e-Kereskedelem témakörökben.