Nehézkes jelentések a reklámpiacról
2011. augusztus 17. írta: vecseilaszlo

Nehézkes jelentések a reklámpiacról

Az online reklámköltésekről szóló éves jelentés rendszerint elég későn kerül a nyilvánosság elé idehaza. A 2010-es adatok például idén áprilisban jelentek meg, ami jogosan veti fel a kérdést: mi tart ilyen sokáig? Megkérdeztük a jelentést készítő IAB Hungary-t.

Forrás: Digibiz
Szerző: Devecsai János

"Magyarországon jelenleg évente csak egy jelentés lát napvilágot az online reklámpiaci költésekről, ami már önmagában probléma. A pénzügyi jelentéseknél megszokott negyedévente történő számadás nemcsak a reklámpiac naprakészebb és pontosabb követését tenné lehetővé, de magát az összesítést is megkönnyítené a jelentést készítő Interactive Advertising Bureau (IAB) Hungary számára. Amilyen módszerekkel az IAB hazai csapata jelenleg összeollózza a jelentést, nem csoda, hogy egy önálló negyedévi eredmény helyett négy hónap alatt még csak a tavalyi év összesítését sikerül elvégezni.

Fiatal még a szakma idehaza, úttörő munkát igényel a reklámköltések összegzése is. Ráadásul ellenben például Amerikával, itt nincs törvényi kötelezettség az adatközlésre (az USA-ban nemcsak a hazai, de a külföldi székhelyű cégek is kötelezve vannak, hogy folyamatosan számot adjanak reklámbevételeikről). De nincs megelégedve a helyzettel természetesen az IAB Hungary sem, így törekszik a módszertan tökéletesítésére. Míg a törvényi szabályozás - valószínűleg - nem egyhamar történik meg, az IAB a rajtuk múló fejlesztést elkezdi.

"Ugyan a teljes online reklámpiaci negyedéves jelentéseket nem vezetjük be az idén, folyik a munka a display hirdetések szegmensének negyedéves felmérésére" - meséli Novák Péter, az IAB Hungary elnöke, az Origo Zrt. vezérigazgató-helyettese. Emellett az adatok auditálását is szeretnék bevezetni.

Jelenleg a rendszer" ... >>

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

 

 

 

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen. 

A teljesség igénye nélkül minden egy helyen: szakdolgozatok, értekezések, elemzések e-kereskedelem és online marketing témákban - évenkénti bontásban.
Hasznos webes eszközök: 
online marketing, e-kereskedelem, eBusiness, website tervezés, web-design, ergnomónia, website tipográfia, SEO, SEM, SMO, site optimalizálás és társaik.
Szakirodalom: könyvek, kiadványok online marketing, webáruház, e-Kereskedelem témakörökben.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr853153523

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása