Továbbra is exponenciálisan növekszik az elektronikus kereskedelmi értékesítések volumene annak ellenére, hogy a vásárlók többsége még mindig leginkább csak tájékozódik a neten. A sikeres modellek elsősorban a közösségépítésre, a visszatérő ügyfelek megismerésére és személyre szabott kiszolgálására építenek.
Forrás: Piac & Profit
Szerző: Timár Gigi
"Magyarországon szektoronként változóan 3-13 százalékkal, de mindenhol csökken a kiskereskedelmi forgalom a KSH idei augusztusi adatai szerint. Ugyanakkor várhatóan tovább növekszik az elektronikus kereskedelmi értékesítések volumene: megközelítőleg 130-135 milliárd forintnyi termék cserélhet gazdát, szemben a tavalyi 99 milliárddal és a 2008-ban mért 61 milliárddal - derül ki a GKIeNET felméréséből.
Esély mindenkinek
A hazai internetes értékesítés a teljes magyarországi kiskereskedelmi forgalom már több mint 1,6 százalékát adja, és változatlanul exponenciálisan növekszik. Ráadásul a forgalom több mint 90 százalékát pordukáló legnagyobb cégek mindegyike magyar tulajdonú - vagy legalábbis az volt, amikor piacvezetővé vált -, és valamennyi néhány millió forintból alapított „garázscégből" nőtte ki magát. Ezek a vállalkozások sikerüket tetemes állami megrendelés vagy bármiféle egyéb beavatkozás nélkül, tiszta versenyfeltételek mellett érték el egy mindenki számára nyitott piacon - hívja fel a figyelmet blogbejegyzésében Kis Ervin Egon, a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért (SzEK.org) elnöke. Az e-kereskedelem az elmúlt tíz évben olyan területe volt a gazdaságnak, ahol kis tőkével, nagy szorgalommal, kitartással és tehetséggel bárkinek esélye volt rá, hogy piacvezetővé váljon - jelenti ki a szakember.
Az elektronikus kereskedelem növekedése pillanatnyilag a hagyományos értékesítés rovására történik. Ugyanis van egy eladhatósági limit: egy bizonyos termékből meghatározott mennyiség fölött már nem nagyon lehet értékesíteni egy adott piacon.
Fejlesztési és árverseny
A termékek és szolgáltatások nagy része szabványosnak tekinthető, így másolható is. Ezért az elektronikus kereskedelemben a szakértők szerint elkerülhetetlen az árverseny. Ugyanakkor Kis Gergely, a GKIeNet ügyvezető igazgatójának meglátása az, hogy" ... >>
A bejegyzés trackback címe:
https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr732524100
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.