Adhatom a szokásosat?
2010. december 20. írta: vecseilaszlo

Adhatom a szokásosat?

Továbbra is exponenciálisan növekszik az elektronikus kereskedelmi értékesítések volumene annak ellenére, hogy a vásárlók többsége még mindig leginkább csak tájékozódik a neten. A sikeres modellek elsősorban a közösségépítésre, a visszatérő ügyfelek megismerésére és személyre szabott kiszolgálására építenek.

Forrás: Piac & Profit
Szerző: Timár Gigi


"Magyarországon szektoronként változóan 3-13 százalékkal, de mindenhol csökken a kiskereskedelmi forgalom a KSH idei augusztusi adatai szerint. Ugyanakkor várhatóan tovább növekszik az elektronikus kereskedelmi értékesítések volumene: megközelítőleg 130-135 milliárd forintnyi termék cserélhet gazdát, szemben a tavalyi 99 milliárddal és a 2008-ban mért 61 milliárddal - derül ki a GKIeNET felméréséből.

Esély mindenkinek
A hazai internetes értékesítés a teljes magyarországi kiskereskedelmi forgalom már több mint 1,6 százalékát adja, és változatlanul exponenciálisan növekszik. Ráadásul a forgalom több mint 90 százalékát pordukáló legnagyobb cégek mindegyike magyar tulajdonú - vagy legalábbis az volt, amikor piacvezetővé vált -, és valamennyi néhány millió forintból alapított „garázscégből" nőtte ki magát. Ezek a vállalkozások sikerüket tetemes állami megrendelés vagy bármiféle egyéb beavatkozás nélkül, tiszta versenyfeltételek mellett érték el egy mindenki számára nyitott piacon - hívja fel a figyelmet blogbejegyzésében Kis Ervin Egon, a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért (SzEK.org) elnöke. Az e-kereskedelem az elmúlt tíz évben olyan területe volt a gazdaságnak, ahol kis tőkével, nagy szorgalommal, kitartással és tehetséggel bárkinek esélye volt rá, hogy piacvezetővé váljon - jelenti ki a szakember.

Az elektronikus kereskedelem növekedése pillanatnyilag a hagyományos értékesítés rovására történik. Ugyanis van egy eladhatósági limit: egy bizonyos termékből meghatározott mennyiség fölött már nem nagyon lehet értékesíteni egy adott piacon.

Fejlesztési és árverseny

A termékek és szolgáltatások nagy része szabványosnak tekinthető, így másolható is. Ezért az elektronikus kereskedelemben a szakértők szerint elkerülhetetlen az árverseny. Ugyanakkor Kis Gergely, a GKIeNet ügyvezető igazgatójának meglátása az, hogy" ... >>

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr752524100

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása