Közép- és Kelet-Európában majdnem minden internet-felhasználó hallott már az online vásárlásról és a régióban élő válaszadók átlagosan 59%-a vásárolt már valamit online, legalább egy alkalommal. Az internetes vásárlás egyre gyakoribb a
közép-kelet-európai országokban, hiszen a válaszadók közel egyharmada akar majd a jövőben gyakrabban online vásárolni, mint eddig. A fenti következtetéseken kívül, még számos értékes információ található az „E-kereskedelem 2009: trendek és attitűdök” című jelentésben, amely 13 országban elvégzett kutatás során, a résztvevő internetező közönség visszajelzésinek feldolgozása alapján készült. A kutatásban résztvevő országok: Bulgária, Horvátország, Cseh Köztársaság, Észtország, Magyarország, Lettország, Litvánia, Lengyelország, Románia, Oroszország, Szlovákia, Szlovénia és Ukrajna.
Forrás: Gemius sajtószoba
"Az elmúlt években az online vásárlás, a hagyományos vásárlási móddal szembeni előnyeinek köszönhetően, rövid idő alatt lett egyre népszerűbb. Az „E-kereskedelem 2009 – trendek és attitűdök” című kutatás során vizsgált KKE régiós országokban az online vásárlás megítélése a válaszadók többsége szerint kifejezetten pozitív. Az internetes vásárlás a Cseh Köztársaságban a legnépszerűbb, ahol a válaszadók 81%-a már vásárolt online. A második helyen a szlovák internetezők állnak: 76%-uk vallja magát online vásárlónak. Őket követik a lettek: 71%-kal. Az internetes vásárlás hívei Oroszországban, Ukrajnában és Horvátországban vannak a legkevesebben (megközelítőleg 40%).
Vásárolt már valaha az interneten? Az “igen” válaszok %-os aránya.
Forrás: gemiusReport, E-kereskedelem 2009: trendek és attitűdök. Összehasonlító jelentés 13 ország vizsgálatával. Minta: minden válaszadó.
A fenti eredmények azt a figyelemre méltó következtetést vonják maguk után, hogy az online vásárlással kapcsolatos tapasztalatok nem feltétlenül függnek össze az internet penetrációval. Például, Észtország az internet használat tekintetében vezető pozícióban van, azonban még sincs az online vásárlások ranglistájának élén. Továbbá, egy sokkal általánosabb szemszögből tekintve azt is feltételezhetnénk, hogy az internet penetráció hirtelen megnövekedése egy adott országban paradox módon az e-kereskedelem arányának átmeneti csökkenését eredményezheti, köszönhetően az új internet-felhasználók megjelenésének, akik még nincsenek tisztában vele, hogy miként kell online vásárolni.
Miért is szeretünk online vásárolni?
A KKE régióban az internetezők több mint 40%-a egyetért azzal az állítással, hogy" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.