Az internet jövője, ahogyan elképzelni sem merjük
2010. november 23. írta: vecseilaszlo

Az internet jövője, ahogyan elképzelni sem merjük

Nem steampunk-víziókról és gibsoni virtuálterekről van szó, csak arról, milyen modell mentén alakul majd az internet jövője a következő néhány évben, talán egy évtizedben. A Google-féle paradigmát mindenki ismeri, hiszen abban élünk. És ha az egész internet egyetlen közösségi szájt lesz? Vagy egy óriási sms-küldő fal? A szándék már megvan.

Forrás:
Index
Szerző: anarki


"Aggregál, keres, kiszolgál – A Google-modell
A Google-modellt mindenki ismeri, ugyanis az, ahogyan ma internetezünk (ahogyan megtaláljuk az információt, illetve ahogyan azt elénk tálalják vagy elrejtik előlünk) jórészt a Google-paradigma szerint zajlik, még akkor is, ha a Yahoo vagy a Microsoft keresőit használjuk, hiszen jobb híján ezek a cégek is a Google példáját követik.

A Google többször hangoztatott célja egyszerűen annyi, hogy „rendszerezze a világ összes információját”, ami azt jelenti, hogy a cég minél több tartalomra igyekszik rátenni a kezét. Aggregálja a híreket, beszkenneli a könyveket, feldolgozza a világ térképét, lefényképezi az utcákat, begyűjti a lehető legtöbb emailt, dokumentumot és táblázatot, aztán erre az információtömegre, és persze arra, ami a neten egyébként nyilvánosan elérhető, ráereszti saját, évek óta csiszolt titkos algoritmusát, és jól-rosszul célzott hirdetéseivel együtt prezentálja a találatokat.

A Google-modell feltétlen előnye, hogy a többivel ellentétben sikeres, vagyis a tudomány mai állása szerint a nagy rendszerek közül ez az egyetlen, amely olajozottan működik: a cég 2008-ban csaknem 16 milliárd dolláros bevétel mellett 4,2 milliárd dollár profitot termelt, ennek 90 százalékát a hirdetési bevételekből. Összehasonlításképp a kisebb országnyi Volkswagen-konszern tavaly számottevően nem sokkal nagyobb, 4,68 milliárd eurós profitot ért el. Mindezt 370 000 alkalmazottal, miközben a Google-nél kevesebb mint 20 000-en dolgoznak.

Ha a Google-modell lesz a nyerő, az internetet egybegyűjtött megaadatbázisok és az azokban kereső szofisztikált algoritmusok határozzák majd meg, és ennek elsősorban az szabhat gátat, ha valaki úgy dönt, hogy nem akar a Google-birodalom része lenni – a sajtóorgánumok egy része például már nagyban fontolgatja, hogy újra pénzért árulja a tartalmat, és legalább a bevételek egy részét visszaszerzi a Google-től.

De a net jövője nem áll meg az egyszerű keresésnél. Ha olyan lenne a net jövője," ... >>

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr262464690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása