Régóta foglalkoztat az a téma, hogy vajon hogyan lehet megmondani előre azt, hogy melyik webáruház lesz sikeres és melyik webáruház fog éppencsak megélni, vagy röviddel a nyitás után tönkremenni. A héten olvastam Kis Ervin Egon - Bolt már csak marslakóknak bejegyzését mely lényegében adott némi inspárciót arra, hogy én is írjak hasonló témában.
Forrás: E-commerce blog.hu - Kereskedj jól a weben!
Szerző: Horváth Ernő
"Nem másolni akarom ezen bejegyzést, hogy "hú, most akkor én is írok erről", hanem sokkal inkább megkímélni olvasóimat a biztos kudarctól. Sokan egy-egy webáruház sikerét látva úgy gondolják, hogy ezt ők is meg tudják csinálni mert könnyű, és a neten mindent el lehet adni! Nos, akkor most leírom a valóságot: NEM KÖNNYŰ! Habár a neten nagyon sok mindent el lehet adni, ez csak akkor igaz, ha van kinek... van mit és tudjuk, hogy hogyan adjuk el azt!
A gondtalan élet reménye sok webáruház tulajdonosnak csak álom marad.
A problémát nagyon sok irányból meg lehet közelíteni, nézzük először inkább a valóságot, vagyis ha belefogunk egy webáruházba, akkor legyünk tisztában a jelenlegi helyzettel.
Tény, hogy a hazai 2.700 webáruházból 80 csinálja a teljes forgalom 93%-át, ami azt jelenti, hogy a maradék 2.620 webáruház osztozik egy 7%-os szeleten (a 7% 2009-ben 6,3 milliárd forint, ami 2.620 webáruház között oszlik meg, tehát egy websop átlagos éves forgalma 2.400.000 Ft) Tovább kalkulálva a dolgokat 20%-os átlagos haszonkulccsal akkor 480.000 Ft jön ki egy webshop hasznának egy évben, ezzel csak az a probléma, hogy a jelenlegi minimálbér járulékokkal együtt 71.500 Ft, így egy ilyen webshop jelen pillanaban egy személy éves komplett fizetését sem tudja fedezni, nem hogy hasznot termeljen..." ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.