Nagyvilági példák nagyratörő cégeknek
Forrás: KutatóCentrum - Stop guessing. Start asking
"A hazai internet elérés az Internet World Stats 2010. június végi adatai szerint elérte a 62 százalékot, ami ugyan meghaladja a kontinens 58%-os átlagos elérését, de az EU tagállamok 68%-os átlaga alatt marad. Ugyanakkor ez több mint 6 millió olyan magyart jelent, aki legalább havonta használja a világhálót. A KutatóCentrum által készített, évente megjelenő E-Shopping Report legfrissebb adataiból kiderül, hogy a legalább havonta internetező 18-64 éves lakosság közel háromnegyede (72%-a) napi szinten látogat meg honlapokat, levelez vagy keres információt a világhálón. Kis országunkban tehát igen nagy - ráadásul az előző évekhez képest folyamatos növekedést mutat -azok tábora, akik hatékonyan elérhetők a világháló segítségével.
Több vásárló, kevesebb vásárlás
A gazdasági világválság hatására az online vásárlási kedv tavalyhoz képest csak minimális mértékben nőtt: az elmúlt egy évben az aktív netezők 48%-a rendelt legalább egyszer a világhálón, de további 33% próbálta már ki korábban az e-vásárlást. Rosszabb a helyzet a vásárlási gyakoriságot nézve: az eredmények szerint ugyanis az online tranzakciók száma az előző évhez képest minimális visszaesést mutat. Ennek ellenére, az internetezők számának növekedése révén a vásárlók száma tovább nőtt. Az előző évi adatokhoz hasonlóan - a szolgáltatásokat nem számítva - idén is legtöbben elektronikai cikket, könyvet, CD/DVD-t vásároltak az interneten keresztül.
A napi fogyasztási cikkek online kereskedelmének piacán is hasonló a helyzet: bár az FMCG termékeket online vásárlók aránya nem nőtt, számuk" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.