A keresőmarketing kialakulását és fejlődését döntő mértékben az határozta meg, hogy a népszerű keresők üzemeltetői milyen megjelenési lehetőségeket nyújtanak a weboldalak tulajdonosainak. Mivel erre két fő lehetőség van, a fizetett és a nem fizetett megjelenés, ezért a keresőmarketing ennek mentén két jól elkülönülhető szakterületre válik szét: a keresőhirdetés-kampányok kezelésére és a keresőoptimalizálásra.
Forrás: Oldalgazda SEO
Szerző: Jároli József
"Organikus és fizetett találatok
A keresők funkciójuk szerint mindenféle üzleti érdekeltség és szándék nélkül azokat a weboldalakat jelenítik meg nem fizetett, — vagy szakmai kifejezéssel organikus — találataik között, melyeken megtalálható a felhasználó által megadott keresőkifejezés, vagyis a kulcsszavak segítségével feltett kérdésre valószínűleg választ szolgáltatnak.
Mivel alapfunkciójuk ellátása révén a keresőknek nem származna bevételük, ezért szponzorált linkeket, tehát gyakorlatilag fizetett hirdetéseket is megjelenítenek, mintegy kiegészítő információként az organikus találatok mellett. A fizetett találatok közé pedig a keresők által üzemeltetett, ún. "keresőhirdetési" rendszerek segítségével kerülhetnek be a weboldal-tulajdonosok oldalai.
Keresőhirdetések
A keresőoldalakon való megjelenés laikusok számára egyszerűbben értelmezhető módja a keresők hirdetési rendszereinek igénybe vétele. A Google kereső esetén ezt a hirdetési rendszert Google AdWords-nek hívják.
E rendszerek lényege a végletekig leegyszerűsítve, hogy ki kell választani, hogy" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.