A blog olvasói hozzászokhattak, hogy általában kritikus hangvételű bejegyzéseket írok. Ez nem abból fakad, hogy alapvetően kötözködő természetű vagyok, hanem abból, hogy sokszor mások hibáiból könnyebb tanulni. Hibák pedig bőven vannak még a nagy nemzetközi oldalakon is. Ezúttal azonban az őszinte csodálat hangján kell szólnom, mint ahogy azt a BBC weboldal elemzésekor is tettem.
Forrás: Ergománia - Használható honlapot mindenkinek!
Szerző: Rung András, webergonómiai tanácsadó
"Az Etsy esetében nem volt könnyű dolga a tervezőknek. Az oldal alapvetően iparművészeti tárgyak kereskedelemével foglalkozik, azaz jellege hasonló, mint az ebay.com-é, csak kínálatában szűkebb. A termékek sokfélesége és egyedisége mellett a tervezőknek kiemelten figyelniük kellett a designra, hisz a szép tárgyaknak ízléses bemutatási mód dukál. Ennek a kihívásnak azonban tökéletesen megfeleltek az Etsy tervezői, és megmutatták, hogy a design és a hatékony ergonómia nemhogy kizárja egymást, hanem inkább az egyik húzza maga után a másikat. A továbbiakban az Etsy nyitóoldalát és egy termékoldalát mutatom be, hogy lássuk miképp ugrották meg ezt az igen magasra tett lécet.
A nyitóoldalon könnyű a tájékozódás. A logó kiugrik. Semmi sem versenyez vele vizuálisan. Tudjuk, hogy az Etsy oldalon vagyunk. A legtöbb ergonómiai szakértő azt ajánlja, hogy a logóra kattintva lehessen visszajutni a nyitóra. Ezzel én is egyet értek, mert az emberek ezt tudják. A megrendelők azonban gyakran belekontárkodnak a tervező dolgába, és bizonygatják, hogy nem, nem az emberek nem tudják, igenis kell egy honlap, kezdőlap stb. menüpont. Az Etsy logójának az esetében még ez a gyenge érv is lepereg, mert gombszerűsége egyértelműen kommunikálja, hogy ez egy kattintható elem. Ettől elkülönülve, de egy vonalban találhatók" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.