Az amerikai óriáscég programjában az online boltok árainak alakulását venné figyelembe és alternatívát kínálna a hagyományos inflációs statisztikákhoz.
Forrás: SG.hu - Informatika & Tudomány
Szerző: Berta Sándor
"Az internetes cég az 1998-as alapítása óta összegyűjtött óriási adatmennyiséget a gazdasági folyamatok és trendek kiértékelésére használná fel. A Financial Times tudósításában kiemelte, hogy az eddig főleg az online kereséssel és reklámokkal foglalkozó vállalat egy olyan alkalmazást fejleszt, amely a virtuális áruházakban megfigyelhető folyamatokat, árváltozásokat naplózza, majd elemzi ki. A Google több ezer webshop adataihoz férhet hozzá, így pontos analíziseket készíthet.
A mikroökonómia-tankönyvéről is ismert Hal Varian, az óriáscég gazdasági vezetője és egyben a Berkeley Egyetem oktatója elmondta, hogy így akarják létrehozni az úgynevezett Google Árindexet (GPI), amely mindig az aktuális napi inflációs értékeket venné figyelembe. Az új megoldás" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.