A webáruházakban vásárlók mindössze 38 százaléka fizet előre eltervezett dolgokért, egyre többen járnak utána a terméknek, és többségük nem részesíti előnyben a magyar termékeket.
Forrás: Digibiz.hu
"Az ezer fő személyes megkérdezésével készült országos reprezentatív minta alapján számított tudatos vásárlói index (TVI) 2010-ben 4,70 pont volt, míg 2007-ben 4,55. Ugyanakkor a 2008. évi 4,95 és a 2009. évi 4,75 ponthoz képest némi romlás tapasztalható. A most elvégzett, immár negyedik éves felmérésen is a vásárlói tudatosságot és a fogyasztói attitűdöket vizsgálták.
A kutatás eredménye szerint "tovább nőtt a vásárlás előtti internetes tájékozódás, összességében viszont kevesebbet gondolkodunk, mielőtt a pénztárcánkhoz nyúlnánk. Kevésbé preferáljuk például a magyar termékeket és a környezetvédelmi szempontok sem olyan fontosak, mint azt gondolnánk" - derül ki a kirakat.hu és az Ipsos piackutató közös kutatásból. A tudatosságot mérő hétfokú skálán a már tudatosnak minősíthető vásárlók aránya a múlt évi 56 százalékról" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.