Midas király érintése – a debreceni e-kereskedelmi roadshow margójára
2010. szeptember 19. írta: vecseilaszlo

Midas király érintése – a debreceni e-kereskedelmi roadshow margójára

Szeptember 10-én a Debreceni Egyetem Közgazdaság- és Gazdaságtudományi Kara adott otthont a CIB Bank Országos e-Kereskedelmi Szakmai Nap Roadshow legújabb állomásának, melyen az érdeklődők a webes kereskedelemmel kapcsolatos tudásukat bővíthették, vagy éppen alapozhatták meg. Az egész napos előadássorozat mellett lehetőség nyílt a téma szakértőivel való közvetlen eszmecserére, és talán műhelytitkaik ellesésére is.

Forrás: vendégposzt
Szerző: Pál Attila 


Minden rosszindulat nélkül állíthatom, rengeteg kapitalista gyűlt össze a teremben, szinte érezni lehetett a pénz szagát, mely állítás az e-kereskedelem esetén duplán is önellentmondást rejt, hiszen az online fizetési folyamatban a biteknek aligha van szaguk. Nyilván nem is lenne tisztességes számon kérni a résztvevőkön a szociális érzékenység hiányát, hiszen mind azért mentünk, hogy megtudjuk, hogyan kell pénzt keresni a weben, a web által, és ha lehet nem is keveset.
Ha az internet a modern kor nagy misztikuma, az ígéret benépesítetlen földje, a western epikus hagyományának végtelen nyugati pusztasága, akkor az e-kereskedő kétség kívül pionír, ha úgy tetszik, eposzi hős. Kis Ervin Egon, a SzEK.org elnöke előadásában az e-kereskedelem közismert előnyéről, a korlátlan piacról beszélt. Rámutatott, hogy az internet adta előnyök mindenkire érvényesek, vagyis a korlátlan piac egyben korlátlan konkurenciát is feltételez. Az internet mitikus földjén (elvileg) esélyegyenlőség uralkodik, ahol e-kereskedők vívják egymás ellen gyilkos párbajaikat. De a patetikus western mitológiát magunk mögött hagyva eljuthatunk a nyugati civilizáció másik nagy alapmítoszához, Midas király történetéhez, mely szintén nem idegen az elektronikus kereskedelem világától.

A fríg király a semmi ellenében kívánja megtölteni tartalommal a világot, érintése nyomán minden értékké, vagyis arannyá válik. A teremtés állandó kényszere a semmitől, a nemléttől való rettegés jegyében fogan, és abból a Silenos által támadott premisszából építkezik, miszerint a lét maga felsőbbrendű a nemlétnél. Nem elemezgetném hosszan a Midas hagyományt, de azt hiszem érthető, hogy hol kapcsolódik be az e-kereskedelem a Midas-Silenos vitába...

Sok kiváló előadást hallgathattunk meg az általános bevezetőktől a jogi szabályozáson át olyan új területekig, mint például a SMM, a közösségi média marketing, melyről Starcz Ákos, a Bookline vezérigazgatója tartott igen gyakorlatias előadást. És ahogy az elektronikus kereskedelem országosan elismert szakértői próbálták körvonalazni a felmerülő problémák – vagy piacilag korrektebben: kihívások – megoldási sémáit, a gondolatok – Heideggert szabadon idézve – kifutottak a végtelenbe, hiszen nincsenek biztos receptek, vagy ha mégis, kétséges, hogy azok holnap is érvényesek lesznek-e még. Szintén Kis Ervin Egon hívta fel a figyelmet az első hazai e-kereskedők tünékeny sikereire.

Kevés olyan terület létezik, ahol egy innovatív elképzelés ilyen hihetetlen sebességgel tud elértéktelenedni. Miközben a webáruházak üzemeltetői Midas királyi hatalomra aspirálnak, és reménykednek, hogy kezük érintése nyomán virtuális arany sarjad, gyakran talán elfelejtik, hogy a kibertérben nem létez(het)nek állandó értékek, és ha valami biztosnak tekinthető, az maga az örök – és gyors ütemű – változás.


Vecsei László már előadásának címével élesen reflektált erre a problémára: Ki is az az e-kereskedő, és mihez kell értenie? Vagyis egy e-kereskedelmi szakembernek az is állandó problémát jelent (és kell, hogy jelentsen), hogy önnön mivoltát meghatározza. Egy pék, vagy egy könyvesbolti eladó nyilván ritkábban gondolkozik el saját definícióján. Szintén Vecsei László előadásában hangzott el egy érdekes frázis, a múzsa csókja, melyre más előadók is rendre visszautaltak. A szükséges kompetenciákon túl az e-kereskedő sikerének van egy bizonytalan feltétele, melyet nevezhetünk akár szerencsés együttállásnak, vagy az emlegetett múzsa csókjának, de amit nem vezethetünk le még a – joggal – istenként tisztelt statisztikáinkból sem. Az e-kereskedelmi statisztikákról egyébiránt Kis Gergely, GKIeNET ügyvezető igazgatója tartott remek bevezetőt.

Debreceni tapasztalataimat összegezve elmondhatom, hogy az e-kereskedelem egy furcsa és érdekes világ óriási lehetőségekkel és hatalmas buktatókkal, és amelynek medialitása különösen vonzó az olyan ásatag bölcsésznek, mint amilyen én is vagyok. Ezen a szakmai napon sokat tanulhattunk mindannyian, de hogy ez a tudás meddig lesz aktuális, az erősen kérdéses.
Nos, a roadshow következő állomásáig biztosan.

A rendezvény további előadói és előadásai:
- Dr. Ormós Zoltán: Jogi szabályozás vagy szabályozatlanság? Mit tegyünk, hogy jogilag rendben legyünk? (Ormós Ügyvédi Iroda);
- Imre Zsombor, ügyvezető igazgató eBIT: Fizetési, számlázási folyamat - milyen az online fizetési folyamat, ebanking, fizetési módok/típusok (eBIT e- Business Management Consultants);
- Deák András: Elektronikus fizetési megoldások, internetes kártyaelfogadás (CIB Bank Zrt)
- Piya Csaba, ügyvezető igazgató: Elektronikus számlázás a gyakorlatban (N-Ware Informatikai és Tanácsadó Kft.);
 - Holakovszki Dorottya értékesítési igazgató: Logisztika - a rendelés/ termékek útja az árusítástól a vásárlóhoz történő kézbesítésig (DPD Hungária Kft.);
- Horváth Ernő ügyvezető igazgató: Eladás az interneten - milyen értékesítési típusok/formák működnek, ill. hogyan adható el szolgáltatásunk/termékünk az interneten? (WebSeo);
- Zajdó Csaba ügyvezető igazgató: Értékesítés, de jobban - mire kell odafigyelni az internetes értékesítésnél? Eladásösztönzés a neten: mi is az a cross sale és up sale? (WebShop-Experts Kft.);
- Antal Norbert: Reklámok az interneten: célozni tudni kell! (Adverticum Zrt.);
- Tippek és trükkök a gyakorlatban - sikertörténetek mindenkinek a hazai e-Kereskedelemből:
Singer Péter - MÁV-START ZRt.
Kónya Krisztián - Petnet webáruház
Csányi Zoltán - Harisnyadiszkont webáruház
Sztípity Róbert - Shop.Builder webáruház

A CIB Bank Országos e-Kereskedelmi Szakmai Nap Roadshow
következő állomása:
SOPRON
Nyugat-magyarországi Egyetem, Közgazdaságtudományi Kar (NyME-KTK)
9400 Sopron, Erzsébet u. 9.

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr22306844

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása